اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مصوبه کمیسیون قضایی مجلس برای در نظر گرفتن 20 درصد از زمین‌های موقوفه برای معابر عمومی

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: با مصوبه امروز کمیسیون قضایی زمین‌های وقفی نیز در بحث تخصیص 20 درصد از زمین‌ برای معابر عمومی همانند زمین‌های دیگر هستند و هیچ تفاوتی از این نظر با سایر املاک ندارد.

مصوبه کمیسیون قضایی مجلس برای در نظر گرفتن 20 درصد از زمین‌های موقوفه برای معابر عمومی

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌ دادرسی کیفری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: در این طرح آمده چنانچه فردی در دادگاه کیفری طرح دعوی کند اگر خسارت مادی هم در دعوی مطرح شده متحمل شده باشد دیگر نیاز به طرح شکایت مجدد در دادگاه حقوقی ندارد و موضوع خسارت مالی وی نیز در دادگاه کیفری قابل پیگیری است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: همچنین در این طرح آمده است که شنود مکالمات تلفنی افراد ممنوع است مگر با اجازه رئیس دادگستری استان و در مورد شنود مکالمات تلفنی مسئولان این کار تنها با اجازه رئیس قوه قضاییه امکانپذیر است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه طرح استفساریه‌ای در مورد زمین‌های وقفی مطرح شد که آیا 20 درصد از زمین‌های موقوفه همانند دیگر املاک باید به معابر عمومی تخصیص یابد یا خیر که پاسخ کمیسیون این بود که در این مورد هیچ فرقی دربین زمین‌های وقفی و دیگر زمین‌ها وجود ندارد و در مورد زمین‌های وقفی نیز 20 درصد از ملک باید برای معابر عمومی تخصیص یابد.

وی افزود: همچنین در جلسه امروز طرح لغو قانون سرقفلی و کسب و پیشه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که این طرح برای بررسی بیشتر به کارگروه تخصصی ارجاع شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول