اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای طرح‌ احداث کانال‌های بتنی و انتقال آب با لوله در سمنان

مدیر آب‌ و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: طرح‌های احداث کانال‌های بتنی و انتقال آب با لوله در این استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح‌ احداث کانال‌های بتنی و انتقال آب با لوله در سمنان

حسین شاهینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان از اجرای طرح‌های احداث کانال‌های بتنی و انتقال آب با لوله در این استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد منابع آبی کشاورزی استان سمنان از منابع آب زیرزمینی است، اهمیت حفظ و حراست و استفاده بهینه از این منابع و ضرورت اجرای پروژه‌های انتقال آب ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: در این راستا و در جهت استفاده بهینه از آب و بالا بردن راندمان آبیاری از کانال‌های آبیاری و لوله‌های پلی‌اتیلن استفاده کرد.

مدیر آب‌ و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: از ابتدای امسال تاکنون و از محل اعتبارات ملی و استانی و در قالب سه طرح احداث تکمیل و بهسازی کانال‌های آب‌رسانی کشاورزی و انتقال با آب با لوله، طرح اجرای عملیات آب‌ و خاک در عرصه تشکل‌های کشاورزی و طرح ساختمان شبکه‌های آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی اجرا شد.

شاهینی گفت: این طرح‌ها با صرف اعتباری بالغ‌بر ۲۱ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال و با عملکرد هفت کیلومتر در شهرستان‌های استان سمنان هزینه و تحویل کشاورز شده و همچنین طولی به میزان ۱۵.۶ کیلومتر با اعتباری بالغ‌بر ۱۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در حال اجرا است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول