اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مشترکان گلستانی ۱۰۰۰ میلیارد ریال به شرکت برق بدهکارند/ پایداری برق به شرط مدیریت مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان از بدهی یک‌هزار میلیارد ریالی مشترکان خانگی، اداری و صنعتی به این شرکت خبر داد.

مشترکان گلستانی ۱۰۰۰ میلیارد ریال به شرکت برق بدهکارند/ پایداری برق به شرط مدیریت مصرف

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌اکبر نصیری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته مدیریت مصرف برق اظهار کرد: شرکت توزیع برق استان گلستان یک شرکت خدمات‌رسان است و در مدت ۶ سال گذشته اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف انجام داده است، روز گذشته یک‌هزار و ۴۰۰ مگاوات برق در استان مصرف شد.

وی با اشاره به اینکه پیک توانایی پخش و توزیع استان یک‌هزار و ۴۰۰ مگاوات است، تصریح کرد: توان توزیع این میزان انرژی در صورتی اتفاق خواهد افتاد که مشکلی در زمینه تولید و انتقال نداشته باشیم، اگر تولید به اندازه نباشد با خاموشی در سطح استان مواجه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با بیان اینکه توزیع انرژی نیازمند زیرساخت است، افزود: در استان گلستان با اقداماتی که در زمینه توسعه فیبر، نصب ترانس، افزایش بودجه‌های ریاست‌جمهوری، بودجه سیل ماده ۱۰ و ۱۲ و ... شده است همه موارد دست به دست هم داد تا از شبکه مستحکمی برخوردار باشیم.

* به علت کمبود نقدینگی حتی در پرداخت حقوق پرسنل مشکلاتی داشتیم اما کارهای توسعه‌ای به هیچ وجه عقب نیفتاد

نصیری با اشاره به کاهش خاموشی‌ها در مقایسه با سال گذشته ابراز کرد: سال گذشته به علت کمبود نقدینگی حتی در پرداخت حقوق پرسنل مشکلاتی داشتیم اما کارهای توسعه‌ای به هیچ وجه عقب نیفتاد.

وی با اشاره به مشکلات تولید برق در سطح کشور گفت: در حال حاضر تولید برق در کشور دچار مشکل شده است، آب پشت سدهای استان کاهش داشته و از طرفی با خشکسالی مواجه هستیم ۱۰ هزار مگاوات تولید نیروگاه‌های آبی است که نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم و در تامین برق کشور مشکلاتی به وجود آمده است.

* از ساعت ۱۲ الی ۱۸ نیز اگر مشترکان استان مدیریت مصرف داشته باشند برق پایدار خواهیم داشت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان افزود: با همکاری صنایع، کشاورزان و ادارات مدیریت مصرف می‌کنیم و از ساعت ۱۲ الی ۱۸ نیز اگر مشترکان استان مدیریت مصرف داشته باشند برق پایدار خواهیم داشت.

نصیری با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما در زمینه زیرساخت‌های حوزه انتقال و فوق توزیع است، گفت: در برخی از پست‌های فوق توزیع دچار مشکل هستیم که تقویت می‌شود و برخی موارد سال دیگر تقویت خواهد شد، مجمع نمایندگان استان نیز همراهی خوبی داشتند و در بخش جذب بودجه کمک کردند.

وی در خصوص جایزه شرکت توانیر برای کشف ماینر بیان کرد: شرکت توانیر اعلام کرد ۲۰ میلیون تومان به کسانی که مبادرت به معرفی افراد کنند خواهد کرد براساس دستورالعمل‌هایی که تصویب و اطلاع‌رسانی شده است جوایزی به افراد مخبر اهدا می‌شود.

* میزان مصرف یک‌هزار و ۴۰۰ مگاوات و میزان تولید ۸۰۰ مگاوات است و از نیروگاه‌های سمنان تامین برق گلستان انجام می‌شود/ ضرورت کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات استان نسبت به سال گذشته

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان در خصوص تامین برق استان گفت: ما یک نیروگاه علی‌آبادکتول داریم که ۸۰۰ مگاوات تولید دارد که باید به سیکل ترکیبی تبدیل شود و می‌تواند به صنعت برق کشور کمک کند شبکه‌های انتقال و فوق توزیع به هم پیوسته هستند میزان مصرف یک‌هزار و ۴۰۰ مگاوات و میزان تولید ۸۰۰ مگاوات است و از نیروگاه‌های سمنان تامین برق گلستان انجام می‌شود.

نصیری در خصوص ضرورت کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات استان نسبت به سال گذشته بیان کرد: اگر ادارات در مصرف برق همکاری نکنند و براساس الگوی مصرف پیش نروند به سمت قطع آنها پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول