اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

انتقاد از شفافیت شعاری حناچی/ ابهام در اطلاعات شهرسازی و عوارض پرداختی

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حناچی اطلاعات شهرسازی را منتشر نکرده و عوارض پرداختی پروانه ساخت در وب‌سایت شفاف منتشر نشده است، گفت: شهرداری خارج از تشریفات قانونی مجوز معامله املاک به صورت فوریت‌دار به صحن شورا آورده است.

انتقاد از شفافیت شعاری حناچی/ ابهام در اطلاعات شهرسازی و عوارض پرداختی

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا درباره عملکرد شهرداری در روزهای پایانی اظهار داشت: مدیران شهرداری به جای اینکه مصوبات جدید را مدنظر قرار دهند و لایحه نو بدهند بهتر است مصوبات قبلی شورا را اجرا و تکمیل کنند.

وی ضمن مخالفت با یک فوریت لایحه مجوز فروش و تصویب معامله ملک به فدراسیون فوتبال به صورت 25 درصد نقد و اقساط 5 ساله، گفت: این موضوع با هیچ منطقی سازگاری ندارد و مصداق واقعی بذل و بخشش منابع شهر محسوب می‌شود. چرا باید در روزهای پایانی تصمیماتی با پیامدهای مالی در 4 سال بعد بگیریم؟

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مصوبات شورا تا کنون به درستی توسط شهرداری مدنظر قرار نگرفته است گفت: انتشار اطلاعات شهرسازی توسط شهرداری تکمیل نشده و عوارض پرداختی هر پروانه نیز در وب‌سایت شفاف به صورت عمومی منتشر نشده است این در حالی بوده که ما پیگیر این قضیه بوده‌ایم و شهرداری اقدامی انجام نداده است.

 آروین با بیان اینکه شهرداری اخیرا مجوز واگذاری یک ملک یا دریافت مجوز معامله خارج از تشریفات قانونی را به صحن شورا می‌آورد گفت: ما در این 4 سال این کارها را انجام نداده‌ایم چنین رویه‌ای قابل نقد است و واقعا جای سوال دارد.

علیرغم مخالفت برخی از اعضای شورای شهر یک فوریت این لایحه به تصویب رسید.

اساسنامه صندوق بازنشستگی شهرداری به کجا رسید؟

در ادامه همچنین حسن رسولی در تذکری به شهرداری تهران درباره اساسنامه صندوق بازنشستگی شهرداری گفت: از حناچی خواستاریم نسبت به تهیه و ارسال لایحه اساسنامه صندوق بازنشستگی و ساختار تشکیلاتی حوزه معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا اقدام کند.

عضو شورای شهر تهران افزود: این موضوع سبب خواهد شد که ادامه فعالیت صندوق بازنشستگی شهرداری با مشکل قانونی روبه‌رو نشود و ساختار طبق ماده 4 آئین‌نامه استخدامی سیر مراحل قانونی خود را طی کند و حناچی باید به فوریت نسبت به این تکلیف قانونی اقدام کند.

وی گفت: در تبصره سوم ماده واحده مصوبه اساسنامه‌های ۱۹ سازمان، شهرداری موظف شده است حداکثر تا 31 اردیبهشت امسال نسبت به تهیه و ارسال لایحه اساسنامه صندوق بازنشستگی به شورای اسلامی شهر تهران اقدام کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول