اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

صادرات چمدانی 100 هزار دلاری صنایع دستی زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: صادرات چمدانی تولیدات صنایع دستی در سه‌ماهه نخست سال‌جاری100 هزار دلار بود.

صادرات چمدانی 100 هزار دلاری صنایع دستی زنجان

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای حمایت از فعالان صنایع دستی اقدامات بسیاری در سال جاری انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از برگزاری 9 کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در رشته­‌های گلیم‌­بافی، البسه محلی، پرده بافی، جاجیم‌بافی، مینای ملیله، چرم‌دوزی، سفال­‌سازی، انگشتر سازی خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها زمینه را برای احیای مجدد و باززنده‌سازی رشته‌های پرده بافی و جاجیم‌بافی که جزو رشته­‌های فراموش‌شده بودند، فراهم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در هفته صنایع‌دستی، مراسم تجلیل از هنرمندان ملیله ساز و کارکنان معاونت صنایع‌دستی با اهدای لوح تقدیر به آنان در محل خانه هنرمندان در روز جهانی صنایع‌دستی، تهیه بیلبورد و بنر صنایع‌دستی و نصب آن در میدان‌های مختلف سطح شهر، تهیه بیلبورد و بنر صنایع‌دستی و نصب آن در میدان‌های مختلف سطح شهر، بازدید از کارگاه‌های نمونه زنجان برگزار شد.

وی تأکید کرد: در خصوص شهر جهانی ملیله تصاویر و اطلاعات نقوش ملیله به دو زبان برای ایجاد بانک نقوش صنایع‌دستی استان جمع‌آوری شد و از کارگاه‌های تولید ملیله چندین بار بازدید به عمل آمد و همچنین دوره آموزشی مینای ملیله برای 16 استاد پیشکسوت این رشته برگزار شد.

ارجمند ادامه داد: صدور 222 پروانه تولید انفرادی و هشت کارت صنعتگری، یک جواز تأسیس کارگاهی، 14 فقره مجوز مستقل، سه فقره مجوز پشتیبان و 250 مورد بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی از دیگر کارهای انجام‌شده در این حوزه بود تا در زمینه تولید محصول و رفع موانع تولید حوزه صنایع‌دستی گام بردارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: صادرات چمدانی در سه‌ماهه نخست سال‌جاری به ارزش 100 هزار دلار صادرات غیررسمی و 15 هزار دلار صادرات رسمی بود و برنامه‌ریزی ما برای آینده این است در مسیری حرکت کنیم که واسطه‌های صادرات محصولات کم شود و صنعتگران در زمینه فروش محصولات خود به سود بیشتر برسند.

انتهای پیام/73005/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول