اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دعوت از مردم مازندران برای اهدای خون

مدیرکل انتقال خون مازندران با توجه به افزایش دمای هوا و شروع فصل کشاورزی در استان از کاهش مراجعات مردم به مراکز انتقال خون مازندران خبر داد.

دعوت از مردم مازندران برای اهدای خون

ذوالفقار تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد:  با توجه به افزایش دمای هوا و شروع فصل کشاورزی در استان از کاهش مراجعات مردم به مراکز انتقال خون مازندران خبر داد و گفت: طی یک هفته اخیر مراجعه داوطلبان اهدای خون به مراکز انتقال خون استان کاهش یافته است و اگر این روال ادامه داشته باشد در پاسخگویی به درخواست های مراکز درمانی با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به خون و فرآورده های آن یک نیاز مستمر و همیشگی و روزانه است و برخی فرآورده های خون مانند پلاکت عمر سه روزه  دارند، افزود: از مردم می‌خواهم که اهدای خون را فراموش نکنند و به صورت مستمر به مراکز اهدای خون مازندران مراجعه کنند و با اهدای خون خود ما را در جهت تامین خون مورد نیاز ۵۰ مرکز درمانی استان یاری دهند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره وجود ۱۴ هزار بیمار خاص در استان خاطرنشان کرد:  بیماران تالاسمی، سرطانی و هموفیلی از مصرف کنندگان دائمی خون و فرآورده‌های آن هستند و حیاتشان وابسته به تزریق  خون است.

مدیرکل انتقال خون مازندران ادامه داد: در حال حاضر  همه گروه‌های خونی مورد نیاز است و از هم استانی‌ها که شرایط اهدای خون را دارند تقاضا داریم به ۱۱ مراکز ما در سراسر استان مراجعه کنند و با فداکاری و صرف اندکی از وقت‌شان،  سلامت و زندگی دوباره را به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی هدیه دهند.

*اداره کل انتقال خون مازندران با داشتن ۱۴ مرکز ثابت و سیار اهدای خون وظیفه تامین خون مورد نیاز ۵۰ مرکز درمانی استان را بر عهده دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول