اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

محسن هاشمی: اصلاحات نیاز به خون تازه دارد/ اصلاح‌طلبان در 8 سال گذشته در حد انتظار مردم ظاهر نشدند

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: جریان اصلاحات نیاز به خون و نگاه تازه ای دارد. اصلاح‌طلبان در این هشت سال نه در دولت، نه در مجلس و نه در مدیریت شهری نتوانستند در حد انتظار مردم و بدنه اجتماعی خود ظاهر شوند.

محسن هاشمی: اصلاحات نیاز به خون تازه دارد/  اصلاح‌طلبان در 8 سال گذشته در حد انتظار مردم ظاهر نشدند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محسن هاشمی، رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به شرایط اصلاح‌طلبان پس از انتخابات 1400 گفت: در شرایط فعلی باید برنامه جدی برای بازسازی وآسیب شناسی عملکرد اصلاح طلبان طراحی شود. جریان اصلاحات نیاز به خون و نگاه تازه ای دارد.

وی افزود: یکی از مشکلات جدی اصلاح‌طلبان این است که در هنگام خارج بودن از قدرت وایفای نقش منتقد و اپوزیسیون، با رویکرد روشنفکری وانتزاعی رفتار می‌کنند و شاید برای آن دوران این رویکرد مناسب باشد اما وقتی به قدرت هم می‌رسند از همان فضا و نگاه ایده آلی و انتزاعی خارج نمی‌شوند و باز هم همان شعارها را می‌دهند در حالیکه لازمه حضور در قدرت و کارآمدی، عملگرایی و واقعگرایی است و اصلاح طلبان از یک رویکرد عملگرایانه و واقع گرایانه مبتنی برحل مساله در این هشت سال فاصله داشتند ونه در دولت، نه در مجلس و نه در مدیریت شهری نتوانستند در حد انتظار مردم و بدنه اجتماعی خود حاضر شوند.

هاشمی ادامه داد‌: در این فرصت بازسازی جریان اصلاحات باید با تمرکز برعملگرایی و واقعگرایی ومساله محوری صورت گیرد تا اعتماد جامعه به کارامدی اصلاح طلبان و توانایی آنها برای حل مساله جلب گردد.

وی با بیان اینکه مردم می خواهند اثر رای خود را در تغییر سیاست ها به مسیر مدنظر خود ببینند، گفت: یکی از انتقاداتی که امروز در فضای مجازی از اصلاح طلبان می شود این است که مردم و بدنه اجتماعی، حاضر نیستند هر دوسال یا چهارسال یکبار فقط پای صندوق های رای بیایند و رای بدهند بلکه انتظار دارند در طول دوران مسئولیت، اصلاح طلبان مطالبات آنها را پیگیری ونمایندگی کنند.

منبع:‌ ایسنا

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول