اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«رونق تولید» به سبک ستاد فرمان امام| از ایجاد ۱۲ هزار شغل تا اجرای ۳۹ پروژه آبرسانی

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خراسان‌جنوبی گفت: طرح‌های اشتغالزایی این نهاد علاوه بر ایجاد فرصت‌های کسب وکار در مناطق محروم، مهاجرت معکوس روستاییان و رونق تولید را نیز به دنبال داشته است.

«رونق تولید» به سبک ستاد فرمان امام| از ایجاد ۱۲ هزار شغل تا اجرای ۳۹ پروژه آبرسانی

سیدمجتبی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: ستاداجرایی فرمان امام(ره) با توجه به ضرورت ایجاد اشتغال پایدار برای روستانشینان با تلاش و راهنمایی‌های انجام شده، فعالیت‌های جهادی خود را در این حوزه آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این نهاد از سال ۱۳۹۷ در اجرای طرح‌های اشتغالزایی خراسان‌جنوبی ورود پیدا کرده و هم‌اکنون ۴۲۴ روستا زیر پوشش این طرح‌ها قرار دارند، بیان داشت: طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت با هدف کمک به اشتغال، توسعه روستاها و کمک به قشر آسیب‌دیده و محروم و کم‌درآمد اجرا می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خراسان‌جنوبی در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده برای طرح‌های اشتغال، تبیین کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تا سال ۱۴۰۰، ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی در استان متعهد شده است.

ایجاد ۱۲ هزار شغل در استان

موسوی با تأکید بر اینکه با پرداخت این تسهیلات تا سال ۱۴۰۰، ۵ هزار و ۳۰۰ طرح با ظرفیت ۱۲ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در استان ایجاد می‌شود، تصریح کرد: ۳۰ تسهیل‌گر در ۱۱ شهرستان استان در راستای اجرای امور طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور با این نهاد همکاری دارند.

وی اضافه کرد: در راستای اشتغال‌زایی پایدار در روستاها، تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد با استانداری منعقد شده که با به‌کارگیری ۳۰ تسهیل‌گر و مجری در ٥٠٠ روستای بالای ۵۰ خانوار ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت شد.

افراد بیکار یا افرادی که کمتر از ۷۰۰ هزار تومان در ماه درآمد دارند، مشمول حمایت ما در طرح اشتغال روستایی هستند

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ابتدای این طرح تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، افزود: افراد بیکار یا افرادی که کمتر از ۷۰۰ هزار تومان در ماه درآمد دارند، مشمول حمایت ما در طرح اشتغال روستایی هستند.

موسوی از اعطای تسهیلات تا سقف ۴۰ میلیون تومان در روستا‌های بالای ۵۰ خانوار استان خبر داد و توضیح داد: این تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه و با دوره تنفس شش ماهه است که به طرح‌های پرورش دام سبک، سنگین و صنایع‌دستی پرداخت می‌شود.

«رونق تولید» به سبک ستاد فرمان امام

تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ طرح عمرانی، زیربنایی، محرومیت‌زدایی، فرهنگی و اشتغالزایی با اعتبار بیش از یک هزار میلیارد تومان اجرا شده است

 

وی با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغالزایی این نهاد علاوه بر ایجاد فرصت‌های کسب وکار در مناطق محروم، مهاجرت معکوس روستاییان و رونق تولید را نیز به دنبال داشته، اضافه کرد: تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ طرح عمرانی، زیربنایی، محرومیت‌زدایی، فرهنگی و اشتغالزایی با اعتبار بیش از یک هزار میلیارد تومان اجرا شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ۴۹۶ طرح عمرانی، زیربنایی و محرومیت‌زدایی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان مشارکت دارد که ۶۰ درصد این طرح‌ها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بنیاد برکت در میدان آبرسانی به روستاها

موسوی به ورود بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به پروژه‌های آبرسانی اشاره و اعلام کرد: ۳۹ پروژه آبرسانی به روستاهای استان توسط این نهاد در حال اجرا است که ۲۵ پروژه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده که با افتتاح مابقی پروژه‌ها بیش از ۱۱ هزار نفر از جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون در ۴۳ مجتمع آبرسانی خراسان‌جنوبی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان مشارکت  داشته است

 

وی ادامه داد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون در ۴۳ مجتمع آبرسانی خراسان‌جنوبی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان مشارکت  داشته است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در ۸۶ پروژه مدرسه‌سازی با اعتبار۲۸ میلیارد تومان مشارکت دارد که از این تعداد تاکنون ۳۴ پروژه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز در دست تکمیل است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول