اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

پاسخ جاویدنیا به یک خبر

جواد جاویدنیا از قضات قوه قضاییه به دنبال مطالب نسبت داده شده به وی در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری جوابیه‌ای را منتشر کرد.

پاسخ جاویدنیا به یک خبر

به گزارش خبرگزاری فارس، جواد جاویدنیا از قضات قوه قضاییه به دنبال انتشار خبری با عنوان "تکذیب ادعای همتی مبنی بر رأی نمایندگان قوه قضاییه به فیلتر اینستاگرام" جوابیه‌ای را منتشر کرد. متن جوابیه به شرح زیر است:

«بنده از مهرماه ۱۳۹۷ الی اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ دبیرکارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بودم که به ریاست دادستان کل کشور تشکیل می شده است و در این مدت موضوع فیلترینگ اینستاگرام در کارگروه مطرح نشده است. علت آن هم وجود دستورات قضایی فیلترینگ اینستاگرام  بوده است.

دو فقره دستورات قضایی صادره فیلترینگ اینستاگرام که متأسفانه اجرا نشده است، به شرح ذیل است و این موارد ادعای بنده نبوده است:

دستور قضایی صادره از شعبه ۱۴ دادسرای عمومی و انقلاب شیراز به شماره ۰۶/۹۳۰۲-۱۲/۲/۱۳۹۳ مبنی بر پالایش اینستاگرام که دادستان محترم کل کشور در تاریخ ۲۲/۲/۱۳۹۳ دستور اجرای آن را صادر و طی مکاتبه شماره ۱۷۱/۱۱۸/۲/۹۳۱۸/۱۴۰-۲۸/۲/۱۳۹۳ معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور جهت اجرا ابلاغ شده است و طی نامه های شماره ۱۴۰/۱۳۹۶/۱۱۱۰۹/۹۰۰۰ – ۲۴/۵/۱۳۹۶ معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و ۱۴۰/۱۳۹۶/۱۷۶۲۴/۹۰۰۰ – ۱۱/۸/۱۳۹۶ دادستان کل کشور نیز بر اعتبار آن و ضرورت اجرای آن تأکید شده است. دستور قضایی صادره از سرپرستی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مقدس به شماره ۴۲۶۱/ن۷ – ۱/۱۲/۱۳۹۷ مبنی بر پالایش اینستاگرام به گونه ای که با هیچ فیلترشکنی قابل بهره برداری نباشد.

حقیر که با سمت دادیاری دادسرای دیوانعالی کشور، با حکم دادستان محترم کل کشور، به عنوان سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه منصوب شده بودم، به دلیل اختلاف نظرهایی با دادستان کل کشور، با تأکید و اصرار ایشان و پس از دعوت به همکاری از ناحیه ریاست محترم دادگستری کل استان تهران و موافقت ریاست محترم قوه قضائیه و حکم مأموریت ایشان، با حفظ سمت مأمور به خدمت در سمت معاونت قضایی دادگستری کل استان تهران شدم و به عنوان معاون فضای مجازی دادگستری کل استان مشغول به کار شدم و کاربرد واژه «عزل» توسط ریاست محترم قوه قضائیه کذب محض است.

عبارت «با وجود آنکه هیچگونه مسئولیت رسمی و قضایی درخصوص اعلام نظر و تصمیم پیرامون فیلترینگ اینستاگرام نداشت، نامه‌ای در این خصوص صادر کرد» عبارتی است که بخشی از آن منوط به اظهارنظر نهایی دادسرای انتظامی قضات است و ارتباطی با رسانه ها ندارد، از سوی دیگر این حقیر بارها اعلام کرده ام و دفاعیات مکرر در خصوص موضوع در وبلاگم آمده است، «اعلام نظر» و «تصمیم» جدید پیرامون فیلترینگ اینستاگرام نداشته ام، بلکه دستورات و مصوبات اجرا نشده قبلی در این خصوص را ابلاغ کرده ام.»

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول