اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فعالان انجمن NA در زندان مرکزی سنندج تقدیر شد/فتحی: اجرای طرح غربالگری بدو ورود به زندان‌های کردستان

همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر از فعالان انجمن NA طی مراسمی در سالن اجتماعات زندان مرکزی سنندج تقدیر شد.

فعالان انجمن NA در زندان مرکزی سنندج تقدیر شد/فتحی: اجرای طرح غربالگری بدو ورود به زندان‌های کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل زندان‌های کردستان عصر امروز در مراسم تجلیل از فعالان NA زندان مرکزی سنندج اظهار داست: درمان اعتیاد و ارائه مشاوره‌های روان‌شناختی و اجرای طرح غربالگری افراد در بدو ورود به زندان با اجرای اقدامات پیشگیرانه و ارتقاء سطح مهارت‌های اساسی زندگی بصورت ویژه در زندان‌های استان در حال اجرا است که این مهم نشان از توجه ویژه به درمان و مراقبت‌های بعد از خروج زندانیان است.

مراد فتحی اظهار داشت: درمان زندانیان در زمان تحمل حبس با برنامه‌ریزی خوب و پیگیرانه بهداشت و درمان در حال انجام است اما مسئله مهم توجه به مراقبت‌های بعد از آزادی است.

به گفته وی، بازاجتماعی کردن زندانیان تحت درمان بعد از پایان یافتن دوران تحمل حبس با انجام مشاوره‌های خانوادگی به منظور جلب حمایت خانواده‌ها و تداوم درمان‌های تکمیلی از جمله اقدامات مهمی است که باید در برنامه‌های مراقبت بعد از خروج و بهداشت و درمان قرار گیرد.

رئیس زندان مرکزی سنندج نیز در این مراسم گفت: مسئله اعتیاد و توجه به راهکارهای درمانی آن همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولین زندان در راستای اهدف بازپرورانه و رفع سوءمصرف و سم‌زدایی زندانیان است.

حیدر پسندیده با اشاره به راهکارهای ابداعی در این مرکز از جمله درمان با بوپرنورفین که در سطح کشور جزء اولین استان‌های اجرای این طرح و به عنوان پایلوت معرفی شده است، اظهار کرد: اقدامات ارزشمندی مجموعه بهداشت و درمان در ارائه راهکارهای ارزشمند پیشگیری و درمان اعتیاد، حاکی از اهمیت قابل توجه مسئولین در زندان‌های استان به درمان ، ترک و بازاجتماعی کردن زندانیان است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول