اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

درآمد ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی از اعاده اموال نامشروع/ ۵۰۰ مسؤول حدود ۵۰۰ تا هزار میلیارد تومان از رانت استفاده کردند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به تصویب قانون ‎اعاده اموال نامشروع ناشی از رانت، گفت: ۵۰۰ مسؤول حدود ۵۰۰ تا هزار میلیارد تومان از رانت استفاده کرده‌اند.

درآمد ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی از اعاده اموال نامشروع/ ۵۰۰ مسؤول حدود ۵۰۰ تا هزار میلیارد تومان از رانت استفاده کردند

ابوالفضل ابوترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به شعار ‎شفافیت اموال مسؤولان اظهار داشت: شفافیت را در مورد خودم اجرا کردم، بنده یک سمند مدل ۹۶ و یک خانه در نجف‌آباد دارم و یک امتیاز آپارتمان هم ۹ سال پیش در تهران خریدم که تکلیف آن مشخص نشد و در حال حاضر پرونده در دادگاه در جریان است، باغ و ویلا هم ندارم و اگر کسی این اموال را پیدا و ثابت کرد این اموال متعلق به خودش، این اموالی که ذکر شد مربوط به بنده و همسرم است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه بعضی از نمایندگان هم اموال خود را اعلام عمومی کردند، افزود: مجلس شورای اسلامی قانون ‎اعاده اموال نامشروع ناشی از رانت را در سال ۹۸ به منظور اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی تصویب و آن را تبدیل به قانون کرد.

وی بیان کرد: این قانون با هدف مقابله و مبارزه با فساد تصویب شده و به دنبال آن است که اموال نامشروع مسؤولان را که به واسطه سوءاستفاده از جایگاه شغلی و مدیریتی آن‌ها کسب شده را شناسایی و به بیت‌المال یا صاحبان حق بازگرداند.

ابوترابی با تأکید بر اینکه پیش‌بینی می‌کنیم، ۵۰۰ مسؤول که بعضی از آن‌ها هم فوت کرده‌اند، اموال نامشروع به وسیله رانت به دست آورده‌اند و باید این اموال به بیت‌المال بازگرد، عنوان کرد:  ۵۰۰ مسؤول حدود ۵۰۰ تا هزار میلیارد تومان از رانت استفاده کرده‌اند که یا به صورت امتیاز زمین مانند طرح طوبا، حزبی، رانت خارج از نوبت، اقوام یا رانت اطلاعاتی که ممکن است اطلاعاتی کسب کرده‌اند و از آن اموال بسیاری به جیب زده‌اند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: اگر قوه قضائیه بتواند این قانون را خوب اجرا کند، بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان این اموال برآورد می‌شود که به بیت‌المال بازگردد.

وی با بیان اینکه قانون ‎اعاده اموال نامشروع ناشی از رانت تصویب شده اما دولت هیچ اقدامی عملی تاکنون انجام نداده است، خاطرنشان کرد: از قوه قضائیه انتظار داریم اصل ۴۹ قانون اساسی که که موضوع آن رانت است را اجرا و با آن سخت برخورد کند و از اطلاعات سپاه بخواهد آن افرادی که با رانت اموال بسیاری را کسب کرده‌اند را شناسایی کند و به قوه قضائیه اعلام کند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۱۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول