اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

وطن‌پرست: ثبت اولین و آخرین برد استرالیا مقابل ایران بود/ پای انتخاب‌ آلکنو هستیم

عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال گفت: تیم ملی استرالیا اولین و آخرین پیروزی‌اش در لیگ ملت‌ها را مقابل ایران کسب کرد.

وطن‌پرست: ثبت اولین و آخرین برد استرالیا مقابل ایران بود/ پای انتخاب‌ آلکنو هستیم

ابراهیم وطن‌پرست در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد عملکرد تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات لیگ ملت‌های 2021 اظهار داشت: آلکنو در این دوره از مسابقات می‌خواست به شناخت کافی از بازیکنان برسد و توانایی ذهنی و تاکتیکی ملی‌پوشان را ارزیابی کند. در دو بازی ابتدایی مقابل تیم‌های ژاپن و روسیه ملی‌پوشان کشورمان سردرگم بودند، چراکه آلکنو به شناخت کافی از آنها نرسیده بود. 

وی ادامه داد: بعد از بازی با روسیه شرایط تیم کمی بهتر شد و ملی‌پوشان به هماهنگی و هارمونی خوبی رسیدند و به این ترتیب 5 پیروزی به نام ایران ثبت شد. متاسفانه پس از آن روند تیم بد شد و نتیجه را به تیم‌هایی همچون استرالیا هم باختیم، اما سرمربی تیم تشخیص داد تا برخی بازیکنان را در شرایط سخت قرار دهد. به عقیده من تیم کشورمان در دیدار با لهستان و استرالیا خیلی بد ظاهر شد. سرویس‌های خوب تیم حریف موجب شد تا تیم ایران هم تسلیم شود.

عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال ادامه داد: متاسفانه استرالیا اولین و آخرین بردش در این تورنمنت را مقابل ایران کسب کرد و لهستان هم بدون ستاره‌هایش به راحتی به پیروزی رسید. دریافت‌های اول تیم ملی پاشنه آشیل بود و توپ‌ها به خوبی در اختیار معروف قرار نمی گرفت؛ با این شرایط چگونه باید از معروف توقع درخشش داشت؟

وطن‌پرست در پاسخ به این سوال که شما یکی از اعضایی بودید که به حضور آلکنو رای دادید؛ آیا از انتخاب خود پشیمان شدید یا خیر، تصریح کرد: باید دید در چه شرایطی رای به حضور آلکنو دادیم. در آن مقطع روی چند گزینه به جمع‌بندی رسیده‌ بودیم که رزومه و شرایط آلکنو بهتر از سایر گزینه‌ها بود، اما حالا باید دید که سبک تیم ملی به مربیان اروپای شرقی می‌خورد یا نه. تصمیم جمع بود که آلکنو هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد. در شرایط کنونی هم چاره‌ای نیست، چون او 2 ماه بیشتر در تیم ملی نبود. شناخت بیرونی یک بحث است و شناخت از نزدیک بحث دیگری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه آلکنو مربی با هوشی است، خاطرنشان کرد: من شخصاً پای نظری که درمورد انتخاب آلکنو دادم، هستم چراکه اعتقاد دارم او می‌تواند خیلی زود ترکیب ایده‌آل را پیدا کند و در المپیک نتایج خوبی کسب کند. 

عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال با اشاره به عذرخواهی داورزنی از مردم، عنوان کرد: من فکر می‌کنم داورزنی شهامت داشت که عذرخواهی کرد. به هر حال والیبال بین مردم و مسئولان جا افتاده و کمتر کسی می‌پذیرد که تیم ملی در لیگ ملت‌ها نتیجه نگیرد. همه در هر مسابقاتی توقع دارند تیم ملی برنده باشد و نمی‌پذیرند که لیگ ملت‌ها محل آزمایش تیم بود. 10 شکست جای دفاع ندارد و من هم عذرخواهی می‌کنم، اما اعتقاد دارم که تیم ملی می‌توانست پیروزی‌های بیشتری به دست بیاورد.

وطن‌پرست، گفت: پای انتخاب‌مان هستیم. بخشی از انتقادهایی که به آلکنو می شود قابل قبول است، چون در برخی مسابقات به گره خوردیم و کادر فنی اقدامی نکرد، اما با این حال معتقدم باید به آلکنو زمان داد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول