اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

آموزش‌های پیشگیرانه از اعتیاد به ۲۴ میلیون نفر

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی در سال گذشته حدود ۲۴ میلیون نفر را مورد آموزش‌های پیشگیرانه از اعتیاد قرار داده است.

آموزش‌های پیشگیرانه از اعتیاد به ۲۴ میلیون نفر

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، فاطمه رضوان مدنی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: سازمان بهزیستی در سه حوزه‌ی «پیشگیری» و «درمان» و «کاهش آسیب و بازتوانی» برنامه‌های تخصصی خودش را اجرا می‌کند.

وی افزود: در موضوع درمان اعتیاد سازمان بهزیستی نمی‌تواند تمام فرآیندهای لازم برای درمان را به تنهایی پیگیری کند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ادامه داد: زمینه‌های زیستی [ژنتیک] و عوامل روانی و نواقص مهارتی و شناختی از جمله عوامل فردی بروز اعتیاد هستند.

وی اضافه کرد: محیط خانواده و جامعه و قوانین رایج در کشورهای مختلف از عوامل اجتماعی بروز اعتیاد هستند.

فاطمه رضوان مدنی با بیان این که اعتیاد پدیده‌ای چند وجهی است، اظهار داشت: هر یک از عوامل فردی و اجتماعی در بروز اعتیاد سهم مشخص دارند.

وی تاکید داشت: سازمان بهزیستی بنابر رسالت خود و تکالیف قانونی، در حوزه‌های مختلف مرتبط با معضل اعتیاد مداخله می‌کند و در بخش‌های فردی و اجتماعی اقدامات متعددی را پیش می‌برد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی افزود: عواملی مانند «توسعه رفاه» و «کنترل فقر» و «توسعه عدالت» و «توسعه خدمات اجتماعی» و «بهبود مدیریت شهری» در پیشگیری از بروز اعتیاد نقش بسیار مهم و اثرگذاری دارند.

وی ادامه داد: بسیاری از عوامل اجتماعی موثر در پیشگیری از اعتیاد در حیطه اختیارات یا وظایف سازمان بهزیستی نیستند.

فاطمه رضوان مدنی تصریح کرد: عوامل اجتماعی اعتیاد [عواملی که در اختیار سازمان بهزیستی نیستند] در شکل‌گیری و گسترش معضل اعتیاد نقش بسیار بیشتری نسبت به عوامل فردی دارند.

وی با اشاره به این که سازمان بهزیستی تلاش می‌کند تا با ارائه‌ی راهکارهای اجتماعی محور با اعتیاد مبارزه کند، اظهار داشت: در حال حاضر سازمان بهزیستی با حضور موثر در فضای مجازی سعی کرده آموز‌ش‌های متنوعی را در اختیار مردم قرار دهد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی افزود: این سازمان در سال گذشته حدود ۲۴ میلیون نفر را مورد آموزش‌های پیشگیرانه از اعتیاد قرار داده است.

وی ادامه داد: بهزیستی سعی دارد با آموزش موارد مهم به اعضای خانواده، شیوه‌ی رفتار آن‌ها با عضو معتاد خانواده را تنظیم کند و با این کار فرد آلوده را به سمت پاکی سوق دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول