اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

چوب حراج شورای شهری‌ها به سرمایه های شهر

لایحه اعطای مجوز جهت انعقاد قرارداد احداث و تکمیل پروژه‌های نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در صحن امروز شورا بررسی شد و برخی از اعضاء این موضوع را مصداق حراج سرمایه‌های شهر دانستند.

چوب حراج شورای شهری‌ها به سرمایه های شهر

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در صحن امروز شورای شهر لایحه اعطای مجوز جهت انعقاد قرارداد احداث و تکمیل پروژه‌های نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران درباره این لایحه اظهار داشت: این نمایشگاه عظیم در جنوب تهران واقع شده ولی علیرغم اهمیت آن نیمه‌کاره تحویل شورای پنجم شد.

وی گفت: شهرداری پیشنهاد اجرای پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مختلفی برای این نمایشگاه داشت و سرمایه‌گذار بنا است تا این پروژه‌ها را بسازد. طرح مرکز اقامتی هتل شماره 2 به صورت مشارکتی و دو سالن نمایشگاهی در مجموعه شمالی برای این مسأله در نظر گرفته شده است و مجموعاً 5 بسته سرمایه‌‌‌گذاری پیشنهاد شده بود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تکمیل پروژه شهر آفتاب جذابیت‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در سطح ملی و بین‌المللی فراهم شود.

در ادامه علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در انتقاد به این لایحه اظهار داشت: نباید چوب حراج به سرمایه‌های شهر بزنیم در توضیحات مسؤول مربوطه بسیار روشن است تخفیف‌هایی برای سرمایه‌گذار در نظر گرفته شده تا در این شرایط ورود کند.

وی تصریح کرد: موافقت با این لایحه حالتی را تداعی خواهد کرد که نشان می‌دهد شورای پنجمی‌ها در اواخر دوره می‌خواستند هر کاری را به هر ترتیبی انجام دهند و بروند.

وی با طرح پرسش که آیا مقدمات این لایحه انجام شده است یا خیر گفت:‌نام طرح، کاربری، آورده تقریبی، برآورد سرمایه مورد نیاز و وضعیت مطالعات و مجوزها باید دقیقا مشخص شود و باید دید آیا این شرایط به عنوان پیش‌نیاز لایحه در نظر گرفته شده است و پس از آن اقدام کرد. همچنین ناگفته نماند نظارت بر صرفه و صلاح دارایی‌های شهر بر عهده شورا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول