اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مهلت ارسال آثار به «جشنواره تولید محتوای آموزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد» تا 15 تیر

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مهلت ارسال آثار به «جشنواره تولید محتوای آموزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد» تا 15 تیر امسال، گفت: این جشنواره ویژه فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیای دانش‌آموزان است.

مهلت ارسال آثار به «جشنواره تولید محتوای آموزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد» تا 15 تیر

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری اولین جشنواره کشوری «تهیه و تولید محتوای آموزشی، ترویجی و کمک آموزشی» ویژه فضای مجازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر، اظهار کرد: در راستای تحقق برنامه‌ها و فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر با رعایت اصول کارآمدی، بهره وری و صرفه جویی، قوانین و مقررات جاری کشور، مفاد سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر، بند«57» سیاست کلی برنامه ششم توسعه و تدابیر و جمع بندی جلسات بررسی آسیب‌های اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، قانون مبارزه با مواد مخدر، قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر، طرح ملی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر، روان گردان‌ها و پیش سازها با رویکرد اجتماعی در برنامه پنج ساله ششم توسعه (1396-1400)، طرح «یاریگران زندگی»، قانون بودجه سال 1399 کل کشور و سایر اسناد قانونی نسبت به تهیه و تدوین تفاهم نامه با اولویت و درج طرح‌های تحولی و فوق العاده در چارچوب اسناد قانونی پیش گفته برابر مفادی اقدام و بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت آموزش و پرورش مبادله شد.

وی با بیان این که در این تفاهم نامه 6 بندی، بند 6 آن مربوط به برنامه «تولید محتوا برای فضای مجازی» است به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: ظرفیت سازی و تولید و نشر محتوا برای فضای مجازی، با محوریت شبکه شاد و تولید محصولات فرهنگی کمک آموزشی، از سوی استان‌ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

شکوهی با اعلام این که مهلت ارسال آثار به این جشنواره، تا ۱۵تیرماه است، درباره چارچوب اجرا و برگزاری این جشنواره، گفت: ظرفیت سازی، تولید محتوا، نشر و ترویج محتوا چارچوب‌های اجرای این جشنواره است و دستاوردهای مورد انتظار تولید موشن گرافیک و کلیپ (براساس محتواهای 3 کانال «کانون یاریگران زندگی»، «توانمندسازی و آموزش‌های ارتقایی» و «ترویج پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» در شبکه «شاد»)، نشر و ترویج متمرکز محتوا در شبکه شاد خواهد بود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش مخاطبان این جشنواره را فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیای دانش آموزان اعلام و بیان کرد: قالب آثار تولیدی و ارسالی باید موشن گرافی و کلیپ باشد و از نظر محتوایی، فنی و ساختاری ویژگی‌هایی داشته باشد.

وی گفت: محورهای آثار باید در قالب 2 عنوان استفاده از مطالب منتشر شده در یکی از 3 کانال «کانون یاریگران زندگی»، «توانمندسازی و آموزش های ارتقایی» و «ترویج پیشگیری از آسیب های اجتماعی» در شبکه «شاد»؛ با محوریت برنامه «کانون یاریگران زندگی»؛ باشد.

شکوهی درباره انتخاب نفرات برتر در سطح شهرستان، استان وکشور اظهار کرد: پس از داوری تمامی آثار رسیده به شهرستان/ منطقه/ ناحیه براساس نمون‌برگ داوری پیوست و سهمیه داده شده به آن توسط ادارات کل، آثار نفرات برگزیده را به دبیرخانه استان ارسال می‌کنند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در سطح استان از بین تمامی آثار رسیده به هر استان، پس از داوری، 2 موشن گرافیک و 2 کلیپ برتر به دبیرخانه کشوری (مستقر در اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر) ارسال می‌گردد.

وی در بخش کشور نیز اعلام کرد: تمامی آثار رسیده به دبیرخانه کشوری، داوری، نفرات برگزیده انتخاب، اعلام و در فرصت مناسب از آنان تقدیر خواهد شد. علاوه برآن از تمام آثار برگزیده استان‌ها (2 کلیپ و 2 موشن گرافیک) که به دبیرخانه کشوری ارسال شده است نیز تقدیر و تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول