اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تولید سالانه 70 هزار لیتر اسانس توسط کارآفرین ایلامی/ ققنوس اشتغالزایی از خاکستر برخاسته شد

کارآفرین موفق آبدانانی با سرمایه اولیه 20 میلیون تومان، بدون حمایت نهادهای دولتی توانسته با تولید سالانه 70 هزار لیتر اسانس برای بیش از ۴ نفر اشتغالزایی ایجاد کند.

تولید سالانه 70 هزار لیتر اسانس توسط کارآفرین ایلامی/ ققنوس اشتغالزایی از خاکستر برخاسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، تولید اسانس طبیعی فرصت سرمایه گذاری مناسبی است و با استفاده از فناوری‌های ساده و نوین یک خلق ارزش واقعی در استان ایلام بوده، این طرح علاوه بر اشتغالزایی از درآمد مناسبی نیز برخوردار است.

کشور ما ذخایری غنی از گیاهان دارویی دارد که می‌تواند منبع درآمدی مطمئن و پایدار برای بخش قابل توجهی از مردم باشد.

با تولید این محصول، جوهر اصلی گیاه و طبیعت در اختیار مردم گذاشته می‌شود که با این کار بهترین راه استفاده سریع، مؤثر و اقتصادی از گیاه معطر و در قلمرو دارویی، غذایی، بهداشتی و آرایشی صورت می‌پذیرد و در عین حال مردم را از مصرف مواد شیمیایی مشابه و مضر بی‌نیاز می‌کند.

باید گفت روند اشتغال و کار در یک کارگاه کوچک خانگی در منطقه استان ایلام شهرستان آبدانان در سرابباغ متفاوت است؛ اینجا اعتماد و تکیه بر خودباوری حرف اول را می‌زند و کلید راه اندازی و اشتغال زایی برای کسانی شده که امروز توانسته‌اند با بحران بیکاری مبارزه کنند.

حال باید گفت حمایت از تولید داخلی کشور و تشویق مصرف کنندگان به خرید محصولات داخلی منجر به رشد اقتصاد و توسعه ملی خواهد شد و می‌تواند به افزایش اشتغال، کاهش واردات غیرقانونی، افزایش کیفیت محصولات و ثبات قیمت کالا منجر شود.

تولید سالانه ۷۰ هزار لیتر تولید و اسانس گیری از گیاهان دارویی

یدالله عزیزنیا کارآفرین موفق آبدانانی در روستای سرابباغ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: میانگین تولید و بسته بندی عرقیات گیاهی را چندین سال است در آبدانان گسترش داده‌ام و سالانه ۷۰ هزار لیتر تولید و اسانس گیری از گیاهان دارویی را انجام می‌دهم.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت مناسبی برای پرورش گیاهان دارویی و اسانس گیری آنها دارد و باید از این ظرفیت در بخش تولید و اشتغال به خوبی استفاده کرد.

این کارآفرین موفق آبدانانی ادامه داد: فروش این عرقیات تماما در سطح استان ایلام بوده، چرا که کارگاه فعلا ظرفیت تولید از این بالاتر ندارد و جوابگوی صادرات به استان‌های دیگر نیستیم.

وی بیان کرد: برای این کار در ابتدا یک وام از صندوق کارآفرینی امید دریافت کردم، هیچ نهاد دولتی متاسفانه از ما حمایت نکرد و برای شروع فعالیتم با ۲۰میلیون تومان استارت کار را زدم و توانستم برای ۵ نفر اشتغال ایجاد کنم. 

 

لزوم حذف بروکراسی‌های سختگیرانه اداری

این کارآفرین به بروکراسی‌های سختگیرانه اداری اشاره کرد و تصریح کرد: بروکراسی‌های سختگیرانه اداری ما را در افزایش سطح تولید و گسترش کارگاه بی‌انگیزه کرده و ما کارآفرینان انتظار داریم این روند سختگیرانه برایمان حذف شود.

سرمایه اصلی کشور منابع مالی آن نیست

شفیعی یکی دیگر از کارآفرینان آبدانانی بیان کرد: سرمایه اصلی کشور منابع مالی آن نیست بلکه ایده، فکر و خلاقیت افراد کارآفرین  پایه اصلی شکوفایی اقتصاد محسوب می‌شود. 

وی اظهار داشت: راهکار اصلی برای رشد و توسعه اقتصاد کشور، حمایت جدی از نخبگان، جوانان و افراد کارآفرین و زمینه سازی برای مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف است. 

این کارآفرین گفت: اقتصادی که مبتنی بر علم و تعقل باشد، همواره پویا و حرکتی رو به رشد خواهد داشت و توجه به کارآفرینان خصوصا در روستاها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حمایت از کارآفرین از طریق بنیاد برکت

سیروس مرادحاصلی فرماندار آبدانان نیز بیان کرد: از طریق بنیاد برکت ما نیز از این کارآفرین حمایت خواهیم کرد و پیگیر مشکلات مربوطه هستیم.

وی یادآور شد: مبلغ این وام ۵۰ میلیون تومان است که از طریق بنیاد برکت پرداخت خواهد شد تا هر چه زودتر مشکلات این کارآفرین مرتفع شود چرا که حمایت از این کارآفرینان منجر به رشد اقتصاد و توسعه ملی خواهد شد .

حمایت از تولید داخلی کشور و تشویق مصرف‌کنندگان به خرید محصولات داخلی منجر به رشد اقتصاد و توسعه ملی خواهد شد که از دیگر آثار آن می‌‌توان به افزایش اشتغال، کاهش واردات غیرقانونی، افزایش قدرت ارز ملی، ثبات قیمت کالاها و افزایش کیفیت محصولات اشاره کرد. 

در حال حاضر در قانون و در استان محروم ایلام هیچ‌گونه حمایت رسمی از کارآفرینان نداریم در حالی که این افراد تنها به عشق اشتغال تولید و تعهدی که به کشور و استان دارند به عرصه تولید و فعالیت‌های اقتصادی پا نهاده‌اند که باید به مسئله حمایت از این افراد توجه ویژه شود.

 

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۳/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول