اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مستندسازی خاطرات و مدارک رزمندگان و شهدای روحانی سمنان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: خاطرات، اسناد و مدارک روحانیون رزمنده، شهدای روحانی، خواهران طلبه و رزمنده دفاع مقدس در یک برنامه زمان‌بندی‌شده جمع‌آوری و مستندسازی شود.

مستندسازی خاطرات و مدارک رزمندگان و شهدای روحانی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی عصر امروز در نخستین جلسه از کارگروه طلاب و روحانیت به مناسبت برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۰ که با حضور رؤسای حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و بسیج طلاب در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان برگزار شد، اظهار کرد: علما و روحانیت از پیشتازان و پرچم‌داران انقلاب و دفاع مقدس بودند که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی پشت سر امام راحل پرچم‌داری، بصیرت‌افزایی و میدان‌داری کردند و در واقع راهنمایان معنوی جامعه بودند.

وی گفت: هم در دوران باعظمت دفاع مقدس و هم در جامعه تربیت اسلامی و تدین رزمندگان اسلام و تقویت روحیه ایمان و مجاهدت در راه خدا محصول تلاش‌های مخلصانه روحانیت و علما بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان افزود: نقش روحانیت هم در امور تبلیغی و هم در ارتقای روحیه رزمندگان و همچنین در حوزه مدیریت و فرماندهی در تمامی ابعاد جنگ مؤثر و چشمگیر بوده است.

سلامی در خصوص مستندسازی آثار روحانیت در دفاع مقدس بیان کرد: انتظار می‌رود خاطرات، اسناد و مدارک مقدس تمامی روحانیون رزمنده، شهدای روحانی، خواهران طلبه و رزمنده دفاع مقدس در یک برنامه زمان‌بندی‌شده جمع‌آوری و مستندسازی شود.

وی با اشاره به اینکه طلاب جوان و مستعدی در مدارس علمیه حضور دارند که در پیشبرد برنامه‌های مشترک می‌توانند اثرگذار باشند، خاطرنشان کرد: می‌توان از توان و ظرفیت این طلاب علاقه‌مند در حوزه تدوین تاریخ شفاهی روحانیت استان در نهضت انقلاب و دفاع مقدس و جبهه مقاومت بهره گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: ما در مستندسازی و تهیه دانشنامه دفاع مقدس باید به موضوعاتی بپردازیم که در تاریخ بماند و مداخل مربوط به روحانیت در دایره‌المعارف استانی دفاع مقدس باید شناسایی و مقالات علمی در این موضوعات تدوین شود.

سلامی بیان کرد: حوزه‌های علمیه از ظرفیت بالای پژوهشی برخوردار هستند که می‌توان از این ظرفیت در جهت همکاری‌های علمی و پژوهشی میان دو مجموعه بهره گرفت.

وی افزود: با توجه به تولیدات مکتوب بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، تعامل و ارتباط با حوزه علمیه می‌تواند در غنای تولیدات علمی این مجموعه اثرگذار باشد و ما در حوزه‌های علمیه به‌جز فعالیت‌های فرهنگی، مستندسازی و معارف دفاع مقدس انتظار فعالیت‌های علمی، تحقیقی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت را داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: ما وظیفه داریم طلابی را پرورش دهیم که بتوانند ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس این ملت را زنده نگه دارند و در جامعه نهادینه و گام دوم انقلاب را راهبری کنند.

سلامی با بیان اهمیت نام‌گذاری امکان و معابر شهدا، عنوان کرد: نام‌گذاری اماکن خود در راستای فرهنگ ایثار و شهادت است و باید با این تفکر و ایده افراد در این راستا حرکت کنند و در کنار نام‌گذاری امکان، مدارس حوزه‌های علمیه اهداف مرتبط با تبیین فرهنگ ایثار و شهادت را نیز دنبال کنند.

در این دیدار در زمینه ارائه و تقویت درس دفاع مقدس در مدارس حوزه‌های علمیه استان سمنان، برگزاری دوره ضمن خدمت معارف دفاع مقدس به مدت ۱۲ ساعت ویژه کارکنان و استادان، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع دفاع مقدس در مناسبت‌ها، استفاده از ظرفیت طلاب در ترجمه مقالات و کتب به زبان عربی و انگلیسی و حمایت از انجام طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های طلاب با موضوع دفاع مقدس بحث و تبادل‌نظر شد.

همچنین در زمینه استفاده از ظرفیت مرکز فرهنگی در انجام برنامه فرهنگی دفاع مقدس، برگزاری همایش‌های خانوادگی ایثارگران و شهدای طلاب، برگزاری محافل خاطره‌گویی در سالروز عملیات‌ در مدارس حوزه علمیه، اجرای برنامه‌های فرهنگی و ادبی، ثبت خاطرات و سرگذشت‌پژوهی مادران، همسران و خواهران شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و مقاومت تبادل‌نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول