اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

برگزاری رزمایش ویژه جمهوری آذربایجان، ترکیه و پاکستان

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در یک مصاحبه تلویزیونی خبر داد، طی ماه سپتامبر رزمایش نظامی مشترک این کشور با ترکیه و پاکستان در جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

برگزاری رزمایش ویژه جمهوری آذربایجان، ترکیه و پاکستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ذاکر حسن‌اف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان از برگزاری یک رزمایش ویژه و سا جانبه با ترکیه و پاکستان خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان، وزیر دفاع این کشور در مصاحبه با شبکه «ریِل تی وی»(Real TV) اعلام کرد، نیروهای ویژه جمهوری آذربایجان، ترکیه و پاکستان در ماه سپتامبر مانور نظامی برگزار می‌کنند.

«ذاکر حسن‌اف» گفت: «تصمیم مربوطه از قبل گرفته شده است. انتظار می‌رود که نیروهای ویژه آذربایجان، ترکیه و پاکستان در ماه سپتامبر در آذربایجان رزمایش برگزار کنند. تدارکات و آماده‌سازی (برای برگزاری این رزمایش) در حال انجام شدن است».

این مقام ارشد جمهوری آذربایجان افزود: «برخی گروه‌های کارشناسان همین الان در (جمهوری) آذربایجان هستند و در حال بازرسی هستند. آنها بسیار از آمادگی ما (برای برگزاری این رزمایش) قدردانی می‌کنند».

ذاکر حسن اف با تاکید بر روابط برادرانه باکو، آنکارا و اسلام آباد از دستور ویژه رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در رابطه با این رزمایش سه جانبه خبر داد.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در سخنان روز شنبه (امروز) خود به تاریخ دقیق برگزاری این رزمایش و هدف از برگزاری آن اشاره نکرد.

 اطلاع‌‍رسانی این مقام ارشد باکو درباره رزمایش آتی سه جانبه در جمهوری آذربایجان در شرایطی انجام شده که هفته گذشته رزمایش دریایی جمهوری آذربایجان در دریای خزر خبرساز شده بود.

«وزارت دفاع جمهوری آذربایجان»اعلام کرد که  هدف از این تمرینات با مشارکت ناوهای جنگی، کشتی‌ها و تفنگداران دریایی انجام عملیات جنگی و حفاظت از زیرساخت‌های انرژی و نیروهای دفاعی در بخش جمهوری آذربایجان در دریای خزر است.

یک مقام جمهوری آذربایجان پیشتر هشدار داده  بود که تشدید تنش این کشور با ارمنستان موجب آسیب دیدن زیر ساخت‌های انرژی در دریای خزر می‌شود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول