اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

یارانه در دولت آینده چگونه پرداخت می‌شود؟/ مراحل ثبت‌نام یارانه‌بگیران جدید

رئیس‌جمهور دولت سیزدهم که از یک ماه آینده کار خود را در پاستور آغاز می‌کند شش برنامه‌ی معیشتی برای کاهش هزینه‌های خانوار دارد.

یارانه در دولت آینده چگونه پرداخت می‌شود؟/ مراحل ثبت‌نام یارانه‌بگیران جدید

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگویی با امید حاجتی، رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

رشد ۳۵ درصدی منابع پرداخت یارانه/ ثبت‌نام یارانه‌بگیران جدید؛ یک یا دو ماه آینده

- امسال منابع ما برای پرداخت یارانه ۳۵ درصد رشد کرده است. سال گذشته منابع ما ۲۵۰هزار میلیارد تومان بود که  امسال به ۳۳۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

- وظیفه ما در ثبت‌نام‌های جدید تحویل گرفتن لیست نهایی از وزارت رفاه است و بعد از طی شدن مراحلی نظیر آزمون وسع و صحت سنجی‌ها ملزوم به پرداخت یارانه به افراد جدید هستیم.

- نزدیک‌ترین زمانی برای ثبت‌نام یارانه‌بگیران جدید یک یا دو ماه آینده است.

رشد ۳۳۸ درصدی پرداختی به بهزیستی و کمیته امداد

- مقدار پرداختی ما به بهزیستی ها و کمیته امداد حدود ۳۳۸ درصد رشد کرده است که باید پرداختی‌ها به موقع باشد باوجود اینکه منابع مصرفی ما ۳۵ درصد رشد کرده است.

- پرداختی دیگر مربوط به بنیاد شهیدان و ایثارگران است، برخی از منابع جنبه حقوق دارد همانند پزشکان خانواده که باید به آن توجه شود. یک پرداختی مربوط به خرید تضمینی گندم است که در ۶ ماه انجام می شود و پیش بینی شده است که ۲۲ هزار میلیارد تومان منابع را اختصاص بدهیم.

- پرداختی دیگر مربوط به خرید تضمینی آب است که در برخی مناطق جنوبی همانند بوشهر که اگر به موقع پرداخت نشوند امنیت آب شرب این مناطق را به خطر می اندازد. خرید نهاده های دام و کشاورزی و چای از دیگر پرداختی ها است.

مراحل ثبت‌نام یارانه‌بگیران جدید

- متقاضیان دریافت یارانه پس از ثبت درخواست و ثبت نام در سایت سازمان رفاه بعد از راستی آزمایی‌ها و کسب اطلاعات از میزان دارایی‌ها و درآمدها در صورت تایید اسامی افراد به این سازمان داده می‌‌شود و حداکثر بعد از گذشت ۱ ماه اعطای یارانه صورت می‌گیرد.

- تعداد ۷۷ میلیون نفر یارانه سرپرست خانوار و ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

- تمام کسانی که یارانه معیشتی را دریافت می‌کنند یارانه سرپرست خانوار را هم دریافت می‌کنند.

یارانه‌های نقدی تورم زاست

- ما در یک بررسی و آزمایش به این نتیجه رسیدیم که اگر میزان یارانه پرداختی را ۲ برابر کنیم میزان تورم افزایش می‌یابد و میزان رفاه مردم کاهش.

- در صورتی که اگر میزان درآمد دریافتی را ۲ برابر کنیم میزان تورم کاهش پیدامی‌کند و میزان رفاه افزایش می‌یابد.
 


گفتنی است رئیس‌جمهور دولت سیزدهم که از یک ماه آینده کار خود را در پاستور آغاز می‌کند شش برنامه‌ی معیشتی برای کاهش هزینه‌های خانوار دارد.

یکی از وعده‌های معیشتی او اعطای کارت اعتباری معیشت خانوار است. در این طرح پنج دهک اول جامعه به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول شامل سه دهک اول جامعه هستند که به صورت ماهانه ۲۰۰ هزار تومان و گروه دوم دهک‌های چهار و پنج هستند که ماهانه ۱۵۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر دریافت می‌کنند.

گفته شده که طرح کارت اعتباری از آذر امسال اجرایی می‌شود. همچنین ساخت چهار میلیون مسکن نیز یکی دیگر از این شش وعده ابراهیم رئیسی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول