اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| مخالفت محیط‌زیست با تونل بهشت‌آباد/ تونل منتفی و انتقال با لوله در دستور کار قرار می‌گیرد

با پیگیری‌های مجمع نمایندگان و مطالبه‌گری مردم چهارمحال و بختیاری، بالاخره سازمان محیط زیست کشور به صورت مکتوب با حفر تونل بهشت آباد صراحتا مخالفت کرد.

فارس من| مخالفت محیط‌زیست با تونل بهشت‌آباد/ تونل منتفی و انتقال با لوله در دستور کار قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، چندی پیش مردم استان که از حفر تونل غیرقانونی بهشت‌آباد و اثرات مخرب آن بر روی منابع آبی و زندگی آیندگانشان اطلاع دارند این موضوع را با عنوان «احداث تونل «بهشت‌آباد» جز خشکسالی منفعتی ندارد» در سامانه فارس من ثبت کردند که خبرنگار این رسانه همچنان پیگیر این موضوع است و خبرخوشی برای مخاطبان خود دارد.

حال با پیگیری‌های مجمع نمایندگان و مطالبه‌گری مردم چهارمحال و بختیاری، بالاخره سازمان محیط زیست کشور به صورت مکتوب با حفر تونل بهشت‌آباد مخالفت کرد.

لازم است بدانید با اعلام مشکلات این طرح از طریق دستگاه‌های مرتبط در سال ۸۶ و عدم تایید آن از سمت سازمان مدیریت منابع آب ایران به عنوان متولی آب کشور، در سال ۹۰ وعده‌های وزارت نیرو برای کلنگ‌زنی بهشت‌آباد در فضای مجازی منتشر شد.

قرار بود سالانه از طریق تونل بهشت‌آباد حدود یک میلیارد و صد میلیون مترمکعب، آب به فلات مرکزی ایران منتقل شود  و این درحالی است که چهارمحال و بختیاری خود با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه است.

قرار بود ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب را از بهشت‌‌آباد به اصفهان، یزد و کرمان انتقال دهند اما اجرای این پروژه با خشکسالی در کشور همزمان شد.

اما وزارت نیرو متوجه شد که این ظرفیت‌‌ها ویژه دوره ترسالی بوده و در حال حاضر چنین آبی در بهشت ‌آباد وجود ندارد لذا ظرفیت‌ها بازنگری شد و براساس آمار جدید باید ۵۸۰ میلیون متر مکعب آب از این رودخانه انتقال یابد و این درحالی است که ظرفیت بهشت‌آباد کمتر از ۲۴۰ میلیون متر مکعب است پس به همین دلیل اختصاص چنین آبی غیرممکن است.

اما متأسفانه با وجود مخالفت مردم و کارشناسان استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری، با اعمال فشار برخی از خواص، این طرح در شورای عالی آب تصویب شد.

که در حال حاضر نامه توقف این طرح توسط سازمان محیط زیست کشور صادر گشته و امیدواریم بر سر حرف خود باقی بمانند و طرح جهنمی بهشت‌آباد هیچگاه افتتاح نگردد تا سرزمینمان از این خشک‌تر نشود.

انتهای پیام/68036/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول