اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مدیرعامل شرکت سازنده سیستم کمک‌داور ویدئویی: مسئولان به VAR داخلی علاقه‌مند نیستند!/ تمام استانداردهای فیفا را رعایت کردیم

مدیرعامل شرکت سازنده سیستم کمک‌داور ویدئویی با بیان اینکه مسئولان علاقه‌مند به VAR داخلی نیستند گفت: فیفا یک‌سری مینیموم نیازها را تعریف کرده که آنها باید تامین شود که ما همه اینها را چک کرده و روی سیستم‌های خود اضافه کردیم.

مدیرعامل شرکت سازنده سیستم کمک‌داور ویدئویی: مسئولان به VAR داخلی علاقه‌مند نیستند!/ تمام استانداردهای فیفا را رعایت کردیم

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه فرهیختگان گفت‌وگویی با حسام‌الدین شاهرخ، مدیر شرکت دانش‌بنیان سبحان پایا، شرکت سازنده سیستم کمک‌داور ویدئویی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

مسئولان سازمان لیگ اعلام کردند نمی‌توان از VAR ایرانی استفاده کرد!

- متاسفانه مسئولان سازمان لیگ در برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرده‌اند که نمی‌توان از VAR ایرانی استفاده کرد.

- نامه‌ای برای فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش ارسال کرده‌ایم که رونوشتی از آن به دست آقای سهرابی رسیده است و در آخرین تماسی که با وی داشتم اعلام کرد که هنوز نتوانسته با ریاست جدید فدراسیون فوتبال جلسه حضوری برگزار کند و به‌نظر الان مشکلات درون‌سازمانی به‌منظور تحقق این امر وجود دارد‌.

- سهرابی اعلام کرد که به عزیزی‌خادم موضوع را اعلام کرده و حتی نامه ما را به دفتر وی رسانده که اگر می‌خواهیم در قضیه کمک‌داور ویدئویی از تولید داخل استفاده کنیم این شرکت این آمادگی را دارد تا با مجوزها و تاییدیه‌هایی که دارد ورود کرده و ورزشگاه را تجهیز کند.

سال‌هاست تجهیزات برودکست را تولید می‌کنیم

- ما سال‌هاست تجهیزات برودکست را تولید می‌کنیم و از سوی دیگر یکی از چیزهایی که موردنیاز سازمان صداوسیما بود همین موضوع اسلوموشن بوده که واحد سیارهای اسپرت صداوسیما باید این سیستم را داشته باشد.

- در این خصوص یک قرارداد با نهادهای مختلف ذیربط در سازمان صداوسیما به‌منظور بومی‌سازی این محصول امضا کردیم و سه سال این امر به‌طول انجامید تا یک تکنولوژی پیشرفته در این زمینه به کار گرفته شود.

تست‌های عجیب و غریب صداوسیما را پشت سر گذاشتیم

- ما این محصول را تولید کردیم و تست‌های لازم در سازمان صداوسیما انجام شد و الان این تکنولوژی‌ها در صداوسیمای تبریز و اصفهان درحال راه‌اندازی هستند.

- این سیستم عملکردش با عملکرد اسلوموشن یکی است و از سویی سختگیری و استانداردهای سازمان صداوسیما جزء یکی از سخت‌ترین استانداردهای زنده بودن آنتن است و من این سوال را می‌پرسم چندبار تا به حال پیش آمده که آنتن تلویزیون قطع شود آن‌هم با این همه شبکه که وجود دارد.

- علاوه‌بر این از سوی سازمان تست‌های عجیب و غریب روی این تکنولوژی گرفته شده است، مثلا قبل از اینکه پخش 4k انجام شود ۳۲ روز بدون توقف سیستم روشن بوده و کار کرده است و بعد تاییدیه خرید آن را دادند، یعنی تست‌های این‌طوری داده شده است.

تمام استانداردهای فیفا را رعایت کردیم

- از لحاظ قوانین فیفا نیز باید عرض کنم که کاملا همه چیز شفاف است و اصولا چیز عجیب و غریبی را فیفا نخواسته و آنها اعلام کردند که نیازمندی‌ها چه چیزهایی هستند و تکنولوژی ما تمام مینیموم‌ها را پوشش می‌دهد.

- آنها یک آپشن اضافه به اسم خط آفساید دارند که البته جزء این مینیموم‌ها نیست و اگر سیستم خط آفساید نداشت این موضوع ارتباطی به کمک‌داور ویدئویی نداشته و می‌تواند تاییدیه را بگیرد، اما این خط هم نباید صددرصد اتوماتیک باشد و باید داور بتواند آن را جابه‌جا کند و درواقع برای آن توضیحاتی وجود دارد و برای تعبیه آن باید حداقل‌ها رعایت شود، در غیر این صورت این یک آپشن است که ما هم می‌توانیم آن را عملیاتی کنیم که فقط حدود یک‌ماه تا یک‌ماه‌ونیم زمان می‌برد.

دوستان انگار با بومی‌سازی مشکل دارند

- نمی‌دانم دوستان در فدراسیون فوتبال متاسفانه با چه رفرنسی برخی مسائل را مطرح کرده‌اند و انگار با بومی‌سازی این موضوع مشکلاتی دارند.

- درخصوص کمک‌داور ویدئویی تمام قوانینی که فدراسیون جهانی فوتبال روی سایت خود قرار داده است را در تکنولوژی خود رعایت کردیم؛ چراکه فیفا به‌صورت کامل توضیحات خود را داده و یک‌سری مینیموم نیازها را تعریف کرده که آنها باید تامین شود که ما همه اینها را چک کرده و روی سیستم‌های خود اضافه کردیم و با نامه‌ای که به پارک فناوری دانشگاه تهران زدیم، آنها نیز بررسی‌های لازم را انجام دادند.

- با همه این بررسی‌ها ما اعلام کردیم که این تکنولوژی از نظر نهادهای ذیربط موردتایید بوده و هیچ مشکلی ندارد و فقط باید این سیر طی شود. باید این تجهیزات در یک ورزشگاه حدود ۳۰ تا ۴۰ روز قبل از یک مسابقه نصب شده و نماینده فیفا با رعایت پروتکل‌های مربوطه این تجهیزات را مورد بررسی نهایی قرار دهد و ۱۴ روز بعد به ورزشگاه و احتمالا این محصول تاییدیه خواهد داد، همانطور که چند شرکت تایید شده‌اند.

مسئولان علاقه‌مند به VAR داخلی نیستند!

- دوستان ظاهرا خیلی تمایلی ندارند این داستان به صورت داخلی انجام شود و به این دلیل که دست دست می‌کنند تا به دقیقه ۹۰ برسد و بعد با شلوغ‌بازی یک مجوز از شورای امنیت ملی گرفته و بعد چند درصد هم اضافه‌تر هزینه کنند و یک شرکت مثلا اماراتی تحریم‌ها را دور زده و بعد چون دیر شده است مجبور شوند از همان تجهیزات خارجی استفاده کنند.

- واقعیت این است یک بخشی دارد تعمدا این کار را انجام می‌دهد و یک بخشی هم به‌صورت سهوی و از روی کم‌‌اطلاعی برخی حرف‌ها را زده است و اقداماتی را انجام می‌دهد و متاسفانه یک حرفی هم که زده می‌شود یک‌کلاغ چهل‌کلاغ شده و یک خبر اشتباه توسط رسانه‌ها برجسته شده و اعلام می‌کنند که دیگر امکان بومی‌سازی وجود ندارد بقیه هم به همان اخبار و صحبت‌های اولیه رفرنس داده و استناد می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول