اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اشرف غنی: باید با پیامدهای خروج آمریکایی‌ها از افغانستان به تعامل بپردازیم

رئیس جمهور افغانستان بامداد شنبه در کنفرانس خبری گفت که این کشور باید با پیامدهای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به تعامل بپردازد.

اشرف غنی: باید با پیامدهای خروج آمریکایی‌ها از افغانستان به تعامل بپردازیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان بامداد شنبه (به وقت تهران) گفت که کاملا متقاعد شده‌ام که تصمیم خروج نیروهای آمریکایی فصل جدیدی را در روابطمان با واشنگتن آعاز خواهد کرد و این اقدام به معنای شانه خالی کردن از افغانستان نیست.

وی که در کنفرانس خبری پس از دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا صحبت می‌کرد، با اشاره به این موضوع که سفارت آمریکا در کابل به فعالیت ‌های خود ادامه خواهد داد، افزود: «رئیس جمهور بایدن ادامه ارائه کمک‌های انسانی و اقتصادی به افغانستان را مورد تاکید قرار داده است».

رئیس جمهور افغانستان از طالبان خواست تا درگیری‌ها را متوقف کرده و وارد روند سیاسی شوند.

اشرف غنی اضافه کرد: «به تصمیم بایدن برای خروج از افغانستان احترام می‌گذاریم و این تصمیمی حاکمیتی بوده و ما افغانستانی‌ها باید با پیامدهای این موضوع به تعامل بپردازیم».

روز گذشته نیز یک مقام آمریکایی خبر داد که طی دو هفته آینده بخش عمده‌ای از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مقام آمریکایی اضافه کرد که واشنگتن 650 نظامی در افغانستان برای حمایت از دیپلمات‌ها باقی خواهد گذاشت.

فرماندهی مرکزی آمریکا روز سه‌شنبه گذشته خبر داد که عملیات خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بیش از 50 درصد تکمیل شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول