اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

ترین های هفته پایانی یورو 2020| رونالدو در کنار دایی چهره هفته شد /مودریچ بازیکن برتر و لواندوفسکی ناکام بزرگ

با اتمام مرحله گروهی رقابت‌های یورو 2020 نگاهی به بهترین بازی‌ها، بازیکن و ترین‌های هفته سوم این رقابت بیاندازیم.

ترین های هفته پایانی یورو 2020| رونالدو در کنار دایی چهره هفته شد /مودریچ بازیکن برتر و لواندوفسکی ناکام بزرگ

به گزارش خبرگزاری فارس، امشب از ساعت 20 و 30 دقیقه مرحله حذفی یورو 2020  برگزار خواهد شد و رقابت بین 16 تیم پایانی اروپا به اوج خواهد رسید.

چهارشنبه شب با تساوی آلمان و مجارستان و فرانسه و پرتغال، مرحله گروهی به اتمام رسید و در این گزارش می‌خواهیم به بررسی ترین‌های هفته سوم یورو 2020 بپردازیم. 

ترین‌های هفته اول را در اینجا و هفته دوم را در اینجا مشاهده کنید.

گزارشی از تحلیل آماری مرحله گروهی یورو 2020 را در اینجا بخوانید.

*بهترین بازی

در این هفته به دلیل آخرین شانس برای صعود تیم‌ها، بازی‌های بسیار جذابی را مشاهده کردیم. از روز اول که سوئیس ترکیه را درهم کوبید تا شب دوم که دانمارک با یک روحیه بسیار زیبا توانست با یک برد 4 بر یک مقابل روسیه، به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی صعود کند. 

اما بهترین بازی این مرحله را می‌توان به دیدار سوئد و لهستان در روز چهارشنبه اشاره کرد. دیداری که با درخشش لواندوفسکی همراه بود ولی این سوئد بود که برای صدرنشینی تمام تلاش خود را کرد و با درخشش کولوسفسکی و امیل فورسبرگ نگذاشت تا لهستان به مرحله بعدی صعود کند. 

*بهترین گل

 

سوپرگل مودریچ که باعث پیروزی کرواسی در دیدار سخت مقابل اسکاتلند شد، بهترین گل این هفته رقابت‌های یورو 2020 بود. ستاره کروات‌ها با یک ضربه بیرون پا و ضربه ای که مختص خودش است، دروازه مارشال را باز کرد و در آنجا بود که اسکاتلند را زمین زد. اندی رابرتسون پس از بازی اظهار داشت که در آن لحظه بود که ما احساس شکست کردیم و دیگر نتوانستیم روی پا بایستیم.

البته سوپرگل لواندوفسکی در دیدار مقابل سوئد و شوت دیدنی دامسگارد  و کریستینسن در دیدار مقابل روسیه از دیگر گل‌های دیدنی این هفته یورو 2020 بود. 

*بهترین مهار

 

ضربه دیدنی پل پوگبا با مهار فوق العاده «روی پاتریشیو» روبه‌رو شد تا به بهترین مهار این هفته به دیدار پرتغال و فرانسه اختصاص یابد.این دروازه‌بان پس از مهار توپ پوگبا در ادامه بلافاصله توپ گریژمان را مهار کرد تا به درخشان ترین بازیکن هفته نام گیرد. مهار فوق العاده گلر پرتغال باعث شد تا این تیم در این بازی به تساوی دست یابد و بتواند با روحیه بیشتری به مرحله بعدی راه یابد.

مهار «لوکاس هرادکی»، دروازه‌بان تیم ملی فنلاند مقابل ضربه ادن هازارد در دیدار مقابل بلژیک نیز از بهترین مهارهای هفته باید ذکر کرد. 

*پاس گل هفته 

عنوان پاس گل هفته را باید به پل پوگبا در گل دوم تیم ملی فرانسه مقابل تیم ملی پرتغال اختصاص دهیم. پاسی دیدنی که با شوت دقیق بنزما وارد گل شد و پس از چک شدن توسط ویدیوچک گل دوم فرانسه به ثبت رسید. پوگبا در نیمه اول نیز یک پاس دیدنی به کیلیان امباپه داد ولی این مهاجم نتوانست دروازه را باز کند.

 

*ضعیف ترین بازیکن هفته 

مارتین دوبراوکا، دروازه‌بان اسلواکی با اینکه در این دیدار پنالتی موراتا را مهار کرد ولی با اشتباه عجیب خود به یکی از عوامل بزرگ باخت و حذف تیمش در دیدار مقابل اسپانیا نام گرفت. 

اسپانیا که در این یورو اصلا نتوانسته بود عملکرد خوبی از خود به ثبت رساند ولی در دیدار مقابل اسلواکی به برتری پرگل 5 بر صفر رسید و توانست خود را احیا کند. 

*بزرگ ترین موقعیت از دست رفته

2 ضربه سر لواندوفسکی به صورت متوالی به تیر دروازه خورد تا گزارشگر بازی آن را یک اتفاق غیر معقول خطاب کند. لواندوقسکی با اینکه 2 گل زیبا به ثبت رساند ولی ناکام بزرگ هفته بود. او می‌توانست هتتریک کند و تیمش را به مرحله بعدی بفرستد ولی لهستان نتوانست مقابل سوئد ایستادگی کند و با شکست 3 بر 2 از این رقابت حذف شد. 

 

 

*اتفاق جالب هفته

بی‌شک صحنه خداحافظی گوران پاندف جزو لحظات خاص این هفته یورو 2020 بود. ستاره مقدونیه شمالی که با بازی در سری‌آ ایتالیا و درخشش در تیم‌های ناپولی، لاتزیو و اینترمیلان برای اهالی فوتبال کاملاً شناخته شده بود، پس از 20 سال بازی در فوتبال ملی کشورش ، کفش‌هایش را آویخت. این صحنه با تونل بازیکنان مقدونیه و قدردانی تیم ملی هلند دنبال شد. در این مسابقه جینی واینالدوم، کاپیتان تیم ملی هلند از زحمات گوران پاندف در عرصه ملی تقدیر کرد و اتفاق بزرگ هفته را رقم زد. 

تصاویر آن را در اینجا مشاهده کنید.

*ناامیدکننده ترین تیم هفته

تیم ملی روسیه با شکست تحقیرآمیز مقابل دانمارک از این یورو کنار رفتند و پس از 3 سال از درخشش در جام جهانی، یک آمار فاجعه‌بار را به ثبت رساندند. این ناکامی به شدت مورد هجمه رسانه های روس قرار گرفت. اکسپرس این باخت را شرم آور خواند و اسپورت از تداوم ناکامی روسیه در یورو نوشت. در اینجا گزارش کامل مطبوعات روسیه در خصوص شکست تحقیرآمیز این کشور مقابل دانمارک را بخوانید. 

روسیه با چرچسوف به آخر رسیده و به نظر می رسد این مربی روسی نتوانست از نهایت ظرفیت تیم استفاده کند. روسیه در این جام به یک برد و 2 باخت رسید و در دیدار پایانی یک نمایش فاجعه‌بار را به ثبت رساند. 

*سورپرایز هفته

دونیل مالِن، ستاره 22 ساله هلند در دیدار مقابل مقدونیه شمالی نمایش درخشانی از خود به ثبت رساند و باعث شد تا رسانه‌ها به شدت از او تمجید کنند. او در جدال هفته پایانی در ترکیب اصلی تیمِ دی‌بوئر قرار گرفت و یک نمایش خارق العاده از خود به ثبت رساند. او گل نزد ولی در هر 3 گل تیمش تاثیر اصلی و مستقیم گذاشت و به یکی از چهر‌ه‌های شگفت‌انگیز هفته نام گرفت. 

*بهترین بازیکن هفته

لوکا مودریچ با ثبت گل دوم تیم ملی کرواسی و یک پاس گل زیبا برای ایوان پریشیچ توانست عنوان بهترین بازیکن هفته را از آن خود کند. ستاره 35 ساله نمایشی خارق العاده از خود به ثبت رساند و به مهره اصلی دالیچ در ثبت یک شاهکار بزرگ در هفته پایانی لقب گرفت. 

او با یک گل زیبا توانست باعث شکست اسکاتلند در دیدار مهیج هفته پایانی شود و اثری بزرگ در صعود تیم ملی کرواسی بگذارد. آنها در مرحله حذفی با تیم ملی اسپانیا روبه‌رو خواهند شد و به همین دلیل انتظار بزرگی از او در آن دیدار می رود. 

*چهره هفته 

بی شک چهره این هفته کریستیانو رونالدو بود که توانست با دبل خود مقابل تیم ملی فرانسه به رکورد علی دایی دست یابد. او در تیم ملی پرتغال 109 گله شد و به چهره بزرگ این هفته نام گرفت. البته این درخشش او باعث شد تا علی دایی در فضای مجازی به آن واکنش نشان دهد و این تبریک با پست زیبا رونالدو پیگیری شود. کریستیانو برای دایی نوشت که مفتخرم این صحبت‌ها را از الگویی مثل شما می‌شنوم.

از امشب دیدارهای حذفی برگزار خواهد شد تا سه شنبه طول خواهد کشید. در این 4 روز، هر روز 2 بازی در ساعات 20:30 و 23:30 برگزار می‌شود تا 8 تیم پایانی مشخص شوند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول