اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

خشکسالی 51 چاه آب را در کرج از مدار خارج کرد

مدیر آبفای شهرستان کرج اعلام کرد که ۵۱ حلقه چاه آب این شهرستان به علت خشکسالی و برداشت بی رویه از مدار خارج شد.

خشکسالی 51 چاه آب را در کرج از مدار خارج کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی مجد نسب، مدیرآبفای  شهرستان کرج، گفت: این شهرستان در مجموع دارای ۲۷۱ چاه آب است که۲۲۰ حلقه چاه آنها فعال می باشد.

وی با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب،ادامه داد: اکنون یکی از مشکلات شهرستان کرج ، آبیاری بخشی از فضای سبز کلانشهر کرج از محل آب شرب این شهر بوده که البته شهرداری کرج مکلف شد تا این آبیاری را در شب هنگام انجام دهد.

مدیرآبفای  شهرستان کرج گفت: در زمان حاضر  یک هزار رشته انشعاب آب شرب  در اختیار فضای سبز شهرداری کرج است که انتظار می رود بخش عمده این انشعاب ها با پساب های بازچرخانی شده جایگزین شود ضمن آنکه وجود شمار زیادی انشعاب غیر مجاز بر مشکلات شبکه تامین آب کرج افزوده است.

مجدنسب افزود: ۸۰ درصد آب شرب شهرستان کرج از منابع زیر زمینی و ۲۰ درصد از آبهای سطحی تامین می شود.

این مقام مسؤول با اشاره به فعالیت ۲ تصفیه خانه آب در کرج بیان داشت: اکنون در مجموع ۶۲ مخزن زمینی ذخیره آب به ظرفیت حدود ۲۷۰ هزارمتر مکعب در شهرستان کرج داریم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون در کشور گفت : شیوع این ویروس با افزایش مصرف آب در شهرستان پرجمعیت کرج همراه بوده و فشار زیادی به منابع تامین آب این شهرستان وارد کرده است.

مدیر آبفای شهرستان کرج  بیان داشت : بررسی ها نشان می دهد میزان شست وشو ها در شهرستان کرج با شیوع این ویروس ۱۱ درصد نسبت به زمان قبل از افزایش یافته است.

مجدنسب  گفت: سالانه ۱۰ هزار مشترک به شمار مشترکان آبفای شهرستان کرج افزوده می شود که در زمان حاضر شمار کل مشترکان این شهرستان  ۲۷۵ هزار مشترک است .

مدیر آبفای شهرستان کرج ، صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در فصل تابستان را ضروری دانست و گفت : تنظیم کولرهای آبی یا استفاده از پنکه برای خنک شدن ، کمک شایانی به مصرف بهینه آب خواهد کرد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول