اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نتیجه یک پژوهش: همه‌گیری کرونا به 25 هزار سال قبل بر می‌گردد

یک مطالعه جدید که توسط گروهی بین المللی از محققان انجام شده نشان می دهد ویروس کرونا 25 هزار سال قبل در شرق آسیا فراگیر شده و همه گیری آن هزاران سال طول کشیده است.

نتیجه یک پژوهش: همه‌گیری کرونا به 25 هزار سال قبل بر می‌گردد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، اگر تصور می کنید ویروس کرونا تنها در همین دو سال اخیر شکل گرفته و میلیون ها نفر را به کام مرگ کشیده، سخت در اشتباه هستید. زیرا این ویروس 25 هزار سال قبل در شرق آسیا پدیدار شد و 20 هزار سال به فعالیت مخرب خود ادامه داد.

این پژوهش که با مشارکت دانشمندان استرالیایی و آمریکایی انجام شده حاکیست ویروس کرونا در ژنوم ساکنان کشورهای شرق آسیا در هزاران سال قبل قابل شناسایی و مطالعه است.

بررسی ژنوم های مختلف در بدن انسان سوابق زندگی و اطلاعات جالبی در مورد ابتلا به بیماری های مختلف در اختیار پزشکان قرار می دهد. بررسی همین ژنوم ها منجر به کشف شیوع گسترده ویروس کرونا در 25 هزار سال قبل در شرق آسیا شده است.

پیش از این یک بررسی علمی دیگر نشان داده بود افرادی که ژن های خود را از اجدادشان در کشور هلند فعلی در 50 هزار سال قبل به ارث برده اند، احتمال بیشتری دارد که به انواع شدیدتر ویروس کرونا مبتلا شوند.

این تحقیق با بررسی هزار ژنوم مختلف در نقاط مختلف جهان انجام شده و بر اساس آن کرونا در 25 هزار سال قبل در ویتنام، چین، ژاپن، کره شمالی و جنوبی و تایوان شیوع داشته است. روند شیوع کرونای باستانی 5000 سال قبل متوقف شده و مشخص نیست طی این مدت یک گونه از کرونا موجب بیماری می شده یا گونه های مختلفی از آن وجود داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول