اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

داخل منطقه حفاظت شده ارسباران معدن فعال وجود ندارد

معاون محیط زییست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت: داخل منطقه حفاظت شده ارسباران معدن فعالی وجود ندارد.

داخل منطقه حفاظت شده ارسباران معدن فعال وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، داود غنی پور اظهار داشت: باتوجه به اصلاحات صورت گرفته در ماده 24 قانون معادن سازمان حفاظت محیط زیست صرفاً مجاز به اعلام نظر به استعلامات معادنی که در داخل مناطق تحت مدیریت هستند میباشد که معمولا با استناد به ممنوعیت های قانونی امکان فعالیت های معدنی در این مناطق میسر نمی‌شود. 

وی افزود: در منطقه حفاظت شده ارسباران یا هر منطقه تحت مدیریت دیگر اولین موردی که در بررسی استعلامات صورت می گیرد سوابق فعالیت معدن قبل از تصویب منطقه است که در صورت عدم وجود سوابق از معدن کاری جلوگیری می شود.

غنی پور  گفت: خوشبختانه در داخل منطقه حفاظت شده ارسباران معدن فعال وجود ندارد،  قوانین و محدودیت های مربوط به فعالیت معادن در مناطق جنگلی از سوی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور تدوین ابلاغ و اجرا می‌شود و با توجه به فعالیت ها و همکاری‌های مشترک خوشبختانه تاکنون مجوزی برای فعالیت معدنی در منطقه حفاظت شده ارسباران صادر نشده است.

وی اضافه کرد: آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های صنعتی، معدنی و حتی اقتصادی می تواند بر پوشش جانوری، گیاهی و نباتی مناطق پیرامونی از طریق تخریب زیستگاه، آلودگی منابع و قطع کریدورهای مهاجرتی گونه ها تاثیر منفی گذاشته و یا موجب تغییرات اکوسیستمی در منطقه شود که با توجه به نوع فعالیت، حجم عملیات و نوع مواد آلاینده میزان و دامنه اثرات آن متفاوت بوده و نیازمند مطالعات جامع با لحاظ سناریوهای محتمل می باشد. 

غنی پور افزود: طیف و دامنه اثر آلودگی های مربوط به فعالیت های معدنی بسیار متفاوت است که راه حل های مختلفی بر اساس نوع تعارضات می توان در نظر گرفت که از آن جمله استفاده از روش های نوین معدن کاری و فرآوری ماده معدنی با حداقل تخریب، عدم برداشت ماده معدنی به طریق چال مدار و روباز برای کاهش باطله برداری و حجم مواد باطله، فرآوری ماده معدنی در خارج از محدوده مناطق با لحاظ حدود اثرات بلافصل و غیرمستقیم و سایر روش‌های پیشگیرانه و بازدارنده است.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول