اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دولت سیزدهم در اولین فرصت گامی موثر برای رفع فقر بردارد/ تجلیل از حضور گسترده مردم در انتخابات

بسیج اساتید دانشگاه قم طی بیانیه ای ضمن تجلیل از حضور گسترده مردم در انتخابات اعلام کرد: مردم ایران علی رغم وجود تمامی مشکلات اقتصادی و تبلیغات منفی و با وجود بیماری کرونا با حضور مقتدرانه خود، بار دیگر به همه دنیا نشان دادند که همچنان تنها مسیر پیشرفت کشور حرکت در ساختارهای منطقی و قانونی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

دولت سیزدهم در اولین فرصت گامی موثر برای رفع فقر بردارد/ تجلیل از حضور گسترده مردم در انتخابات

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، بسیج اساتید دانشگاه قم طی بیانیه ای ضمن تجلیل از حضور گسترده مردم در انتخابات و با تبریک به منتخب ملت در انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد: مردم عزیز ایران علی رغم وجود تمامی مشکلات اقتصادی و تبلیغات منفی چند ماهه شبکه های خارجی و داخلی در شکستن صندوقهای رأی و با وجود بیماری کرونا و کم کاری های عمد و غیر عمد عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات، با حضور مقتدرانه خود، بار دیگر به همه دنیا نشان دادند که همچنان تنها مسیر پیشرفت کشور حرکت در ساختارهای منطقی و قانونی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سپاس و درود فراوان به مردم عزیز ایران که علی رغم وجود تمامی مشکلات اقتصادی، و تبلیغات منفی چند ماهه شبکه های خارجی و داخلی در شکستن صندوقهای رأی و با وجود بیماری کرونا و کم کاری های عمد و غیر عمد عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات، با حضور مقتدرانه خود، بار دیگر به همه دنیا نشان دادند که همچنان تنها مسیر پیشرفت کشور حرکت در ساختارهای منطقی و قانونی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. این پیروزی را به ملت بزرگ ایران، و مقام معظم رهبری و تمامی آزادی خواهان دنیا تبریک عرض کرده و با آرزوی موفقیت رئیس جمهور منتخب و سربلندی هر چه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی نکاتی چند بیان می شود:

 الف) به ریاست محترم جمهوری منتخب جناب آقای سید ابراهیم رئیسی تبریک عرض کرده و این جمله طلائی مقام معظم رهبری را مجددا یادآوری می کنیم که:

فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و انگیزه‌های خدایی را همواره مدّ نظر داشته باشید."

در این راستا توصیه هایی خدمت رئیس جمور منتخب تقدیم می گردد:

1. اکنون که ملت، به شما اعتماد کرده و زمام بزرگترین قوه کشور را در اختیار جنابعالی قرار داده اند، این فرصت محدود را مغتنم شمرده و برای اجرای وعده های خود تمامی توان خود را به کار گیرید.

2. تجربه نشان داده است که ناهماهنگی بین قوا، در بسیاری موارد منجر به متوقف شدن جراحی های بزرگ مورد نظر شده است. اکنون که قوای سه گانه کشور از یک هماهنگی نسبی برخوردار شده اند، فرصت را مغتنم شمرده، اصلاحات اساسی و ریشه ای را آغاز فرمایید. مباحثی همچون بسترهای فسادزا، تضاد منافع، ساختار بودجه ریزی کشور، وابستگی به نفت و ... سالهاست که منتظر اقدامات اساسی و انقلابی می باشند.

3. سیاست های اقتصاد مقاومتی را که متأسفانه در سالهای اخیر مورد بی مهری قرار گرفته اند را در اولویت کاری دولت خود قرار داده و در حالی که مذاکرات عزت مندانه (جهت رفع تحریم ها) را در چارچوب سیاستهای تعیین شده مقام معظم رهبری پیش می برید، تمرکز خود را بر خنثی سازی تحریم ها قرار دهید.

4. بررسی ها نشان می دهد که متاسفانه اکنون بزرگترین مشکل مردم، مشکل اقتصادی و بزرگترین مشکل اقتصادی نیز مشکل مسکن است. این در حالی است که اصل 31 قانون اساسی صراحتاً داشتن مسکن متناسب با نیاز هر فرد و خانواده ایرانی را حق آنها میداند و دولت را موظف به تلاش برای تأمین آن دانسته است، لکن متاسفانه این اصل مهم و اساسی که معماران انقلاب اسلامی بر آن تأکید داشته اند، در سالهای اخیر مورد بی مهری قرار گرفته و نتیجه آن، سطح بالای نارضایتی مردم را رقم زده است. امید است که انشاالله در کوتاه ترین مدت ممکن با اقدامات سریع، منطقی و علمی، گامهای موثر برای حل بزرگترین مشکل مردم برداشته شود.

5. متاسفانه بی تدبیری های سالهای اخیر منجر به افزایش جمعیت «خط زیر فقر مطلق» شده است که به هیچ وجه قابل قبول و تحمل نبوده و نیست، متأسفانه شکوَه های مقام معظم رهبری، اعتراضات و تلاشهای فراوان نیروهای انقلابی نیز تاکنون مسموع واقع نشده است و این قشر مظلوم مورد فراموشی واقع شده اند. از اینرو لازم است که دولت سیزدهم، هم راستا و هماهنگ با مجلس انقلابی، در اولین زمان ممکن گامی موثر برای رفع فقر مطلق بردارد.

6. شایسته سالاری، درّ گرانبهایی است که پایه های شکل گیری یک دولت مقتدر و کارآمد را رقم خواهد زد. تمام توان خود را صرف صیانت از این درّ گرانبها کرده، آن را آغشته به بازی های سیاسی و سهم خواهی های گروه های ذی نفوذ نکنید. امید است که با تشکیل دولتی شایسته، جوان، متخصص، کارآمد و انقلابی، پایه های یک تحول بزرگ را رقم زده و بدانید که در این مسیر، همه مردم، حتی آنهایی که به شما رأی نداده اند نیز همراه و پشتیبان شما خواهند بود.

ب) بررسی ها نشان داده است که از بزرگترین آفت های حال حاضر روال انتخابات در کشور ما، بی هزینه بودن، بیان وعده های کذب و خیالی توسط برخی کاندیداها در تمامی سطوح شورای شهر، مجلس و ریاست جمهوری بوده است. این نقیصه نه تنها منجر به حذف کاندیداهای صادق و موفقیت ظاهری کاندیداهای کاذب شده، بلکه در گذر زمان منجر به کاهش اعتماد مردم به تمامی صحبتها و وعده های کاندیداها و در نهایت کاهش اعتماد به سیستم حکومتی کشور شده است. از اینرو لازم است که در اولین فرصت با همکاری دولت و مجلس، سدی محکم در برابر این گونه اقدامات قرار گیرد، به نحوی که بیان هر گونه وعده کذب و خیالی جرمی سنگین تلقی گردیده و در صورت ورود نامزد مورد نظر در عرصه خدمت، چنانچه وعده بیان شده عملی نگردید، با برخورد سخت مدعی العموم روبرو گردد.

 ج) درخواست از شورای نگهبان

نظام مقدس جمهوری اسلامی، بر مبنای آگاهی و بصیرت مردمی شکل گرفته و قطعاً تداوم آن نیز، نیازمند تعامل مناسب، صادقانه و شفاف تمامی ارکان نظام با مردم است، از اینرو لازم است که شورای محترم نگهبان، مکانیسم های داخلی خود را به نحوی باز طراحی نماید که منجر به افزایش شفافیت و توجیه پذیری تصمیمات گردد. قطعاً علی رغم وجود قانون "لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف" و همچنین بند 11 سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در انتخابات، طی نمودن این مسیر دشوار نخواهد بود و در صورت نیاز به قوانین حمایتی بیشتر، قطعاً مجلس شورای اسلامی هم همکاری های لازم را انجام خواهد داد.

با آرزوی تعجیل در فرج امام زمان (ع) و سربلندی هر چه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی در اجرای قوانین اسلام عزیز و خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم قهرمان ایران.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول