اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

بازگشایی کتابخانه‌های عمومی در مناطق نارنجی کرونا/ظرفیت محدود است

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان از بازگشایی سالن‌های مطالعه در وضعیت نارنجی خبر داد و گفت: طبق بخشنامه ارسالی برخی از فعالیت‌های فرهنگی و جلسات ادبی در فضای کتابخانه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حداکثر ظرفیت ۲۰ نفر برگزار خواهد شد.

بازگشایی کتابخانه‌های عمومی در مناطق نارنجی کرونا/ظرفیت محدود است

هادی آشتیانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به موافقت کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، در خصوص انتقال رسته کتابخانه‌های عمومی از گروه ۳ به گروه ۲ شغلی، نسبت به تغییر ایجاد شده در نحوه فعالیت کتابخانه ها اظهار داشت: بر این اساس سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های عمومی که پیشتر در وضعیت نارنجی بسته بودند از شنبه 5 تیرماه بازگشایی و با ۳۰ درصد ظرفیت فعال خواهند بود.

وی در ادامه افزود: بخش کودک کتابخانه‌ها نیز برای امانت کتاب به کودکان فعال و برنامه‌‌های فرهنگی ویژه این گروه سنی با حضور ۳۰ درصد ظرفیت (به مدت یک ساعت)  قابل اجرا خواهد بود.

آشتیانی به نحوه فعالیت بخش نابینایان و کتابخانه‌های سیار نیز اشاره کرد و بیان کرد: بخش نابینایان و کتابخانه‌های سیار در وضعیت نارنجی به تناوب شرایط، به مراجعین ارائه خدمت خواهند داشت.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه بر اجرای مستمر فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی کتابخوانی اعم از نشست‌های کتابخوان، نقد و بررسی کتاب، جلسات محافل ادبی، شعرخوانی و بسیاری برنامه‌های دیگر در فضاهای مجازی در اختیار اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در شرایط تعطیلی فضای فیزیکی کتابخانه‌ها، تأکید کرد.

وی یادآور شد: به خاطر رفاه حال مراجعین و علاقه‌مندان کتابخوانی این فعالیت‌ها کما‌فی‌السابق در فضای مجازی ادامه خواهد داشت ولی با توجه به بخشنامه جدید و امکان اجرای این فعالیت‌ها در کتابخانه‌ها، برخی از فعالیت‌های فرهنگی و جلسات ادبی در فضای کتابخانه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حداکثر ظرفیت ۲۰ نفر برگزار خواهد شد.

آشتیانی تاکید کرد: با عنایت به رسالت کتابخانه‌های عمومی در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کتابداران پرتلاش از همان ابتدای تعطیلی کتابخانه‌ها، با ایجاد صفحات مجازی در کانال های پیامرسان و یا صفحات اینستاگرام ارتباط کتابخانه را با اعضا و مخاطبین حفظ و به اجرای برنامه‌های متنوع در این فضا  پرداخته‌اند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول