اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

زارعی: آقای ظریف! برای ماجرای « تونل وحشت و « نبرد صندوق‌ها» در غرب مقصر هستید!

رئیس بسیج اساتید کشور تاکید کرد: با دیدن صحنه های دلهره آور چگونگی رآی دادن ایرانیان غیور اما محاصره شده در آمریکا و اروپا یاد و خاطره دهشتناک تونل های وحشت حزب بعث و دیکتاتور عراق مقابل اُسرای میهن دوباره در اذهان زنده شد.

زارعی: آقای ظریف! برای ماجرای « تونل وحشت و « نبرد صندوق‌ها» در غرب مقصر هستید!

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مجتبی زارعی رییس بسیج اساتید کشور طی نامه ای به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نوشت : با دیدن صحنه های دلهره آور  چگونگی رای دادن ایرانیان غیور اما محاصره شده  در آمریکا و اروپا یاد و خاطره دهشتناک تونل های وحشت حزب بعث و دیکتاتور عراق مقابل اُسرای میهن دوباره در اذهان  زنده شد، اما شما و همفکران شما که برای دیو و دلبر سازی در انتخابات از پیامک های موهوم اظهار نگرانی می کردید چگونه با این رقت قلب ،توانستید عبور دختران  و زنان هراسان  از تونل های وحشت برای رسیدن به صندوق های رای را تحمل کنید؟! 

متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف 

وزیر محترم امور خارجه 

موضوع : تونل های  وحشت ضد  ایرانی، نبرد صندوق ها و  سکوت مرگبار  وزارت خارجه 

سلام علیکم 

اللهم صل علی محمد وآل محمد؛ بدون مقدمه و بی مجامله حرف آخر را باید در ابتدا نوشت وبه بیان مساله پرداخت و  آن این که صحنه های ضد ایرانی و ضد انتخاباتی اخیر در بلاد باصطلاح دموکراتیک و کشورهای اصطلاحا توسعه یافته  به غایت مشمئز کننده و  دور از کرامت ذاتی انسان بود؛ با دیدن صحنه های دلهره آور  چگونگی رای دادن ایرانیان غیور اما محاصره شده در آمریکا و اروپا یاد و خاطره دهشتناک تونل های وحشت حزب بعث و دیکتاتور عراق مقابل اُسرای میهن دوباره در اذهان زنده شد؛ تدارک نکردن مادی و روحی ایرانیان خارج از کشور از سوی شما  و تنها گذاشتن آنها در مقابل سنگ و چوب و چماق و قمه های  گروهک های وحشی منافقین و سلطنت طلب اگر نگوییم خیانت عامدانه  به کرامت ملت و هویت ایرانی بود حتما اما  جزوی از ترک فعل ها و تقصیرهای واضح  در ایفای وظایف  به شمار آمده و هیچ نسبتی با آداب حقوقی و کنسولی مترتب بر حقوق شهروندان عزیز ایرانی خارج از کشور نداشته و صد البته  مستوجب بازخواست  جناب عالی، مقصرین در ستاد وزارت  و نمایندگی های خارج از کشور است.

 آیا زمان عذرخواهی تان از ملت بزرگ ایران فرا نرسیده است؟! شما وعده داده بودید که حرمت ایرانی را در اقصی نقاط جهان پاس دارید ! اما اکنون فقط خود و اطرافیان تان هستید که همانند ویژه خواری ها ی پدید آمده از دلار موسوم به  معاون اول رییس جمهور  در حال تناول گلابی برجام و مزایای  صنفی وزارت خارجه اید   ! برای کارهای نکرده،  مجسمه های تان را ساخته  و با دستان  شما رونمایی کردند؛ اعطای دهها سکه طلا برای شما به عنوان مزد قهرمانی های  خود خوانده در برجام  به همگان اعلام شد؛ در میان حیرت جوانان تحصیل کرده و در صف مانده خواستار عضویت هیئت های علمی، بدون رعایت قانون  به استادی دانشگاه تهران منصوب شُدید ( که البته کانون های استادی آن را ملغی خواهند کرد) !

اینک برداشتن تحریم جنایت کاران عالم پیشکش! بعد از ۸ سال حتی قادر نشدید از حق رآی هم وطنان خود در ممالک باصطلاح توسعه یافته دفاع کنید! با سکوت شما و آقای رییس جمهور و تدلیس سیستماتیک انتظامی آمریکا و اروپا در  خارج از کشور ، سنگ ها را بستند و سگ ها را باز کردند تا ایرانیان  فقط به جرم  انداختن برگه نظرشان به صندوق ها دریده شوند! مورد فیلم برداری های  غیر قانونی به قصد  ایجاد صدمه و ترورهای پسینی  قرار گرفته  و پذیرای  هزاران نوع دشنام رکیک شوند! 

آقای ظریف! چنین رسوایی برای مدعیان دموکراسی در دنیا سابقه نداشته و چنین  بی عملی نسبت به حقوق شهروندان  از سوی وزارت خارجه ی یک کشور زنده و بزرگ دیده  نشده است ؛ مع الاسف در چنین شرایطی به جای عمل به وظیفه انسانی و ملی و میهنی ( نه حتی اسلامی - انقلابی ) فرازهایی به غایت ناجوانمردانه و ضد ملی در مصاحبه تان در حاشیه  نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا در باره میزان مشارکت ایرانیان در انتخابات منتشر شده  است که موجب تآسف و تآثر  وطن خواهان شده است.

آقای ظریف! میدانیم که از ادبار خود و اقبال ایران  به منتخب ملت و دولت قوی در داخل و خارج ناراحت هستید؛ همانطور که در مصاحبه خود در تاریکخانه خیابان خورشید در پاستور پیرامون دوگانه ضد ملی مذاکره - میدان ،  به صراحت برای  جایگاه رفیع و عظیم الشان حاج قاسم سلیمانی از ایرانیان گلایه کردید اما شما و همفکران جناب عالی  که برای دیو و  دلبر سازی در انتخابات از پیامک هایی موهوم اظهار نگرانی می کردید چگونه با این  نازک مزاجی ! و با این سطح از رقت قلب ! ! ،توانستید عبور دختران  و زنان هراسان ایرانی   از تونل های وحشت برای رسیدن به صندوق های رای را تحمل کنید؟! بله ! به وضوح معلوم است که شما در ندادن تامین به ایرانیان و نیز در شکل گیری تونل های وحشت و نبرد برای رسیدن به صندوق ها مقصرید! 

آقای ظریف!  ضمن اعلام مراتب اعتراض شدید کانون های استادی در  دانشگاههای کشور از  قصور ها و تقصیر ها ی وزارت خارجه ، عذرخواهی فوری شما را از ایرانیان خواستار است  ؛ ضروری است در اسرع وقت با تشکیل گروههای اقامه  دعاوی حقوقی- انتخاباتی در کشورهای باصطلاح توسعه یافته ، هرچه زودتر زمینه های رفع تشویش و نگرانی از خانواده های شریف و وطن خواه ایرانی خارج از کشور را  فراهم کنید زیرا این کار مربوط به اکنون است و نباید حتی ساعتی در ایفای  این مهم کوتاهی کرد؛ 
همچنین نهضت استادی ایران از تمامی زنان ، مردان ، دختران و پسران شریف ایرانی خارج از کشور  که به رغم محاصره ی صندوق ها از سوی  دشمنان  پلید و وحشی  خود را به پای صندوق های  رای  رسانیده و در این مسیر  متحمل زحمات و جراحت های جسمی و روحی  فراوان شدند قدردانی کرده و از کوتاهی ستاد وزارت خارجه و نمایندگی های ایران عمیقا عذر خواهی می نماید و به این وسیله از دستگاه قضایی و نیز از برادر انقلابی  جناب آقای دکتر وحید جلال زاده رییس محترم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می خواهد در دفاع از زنان و مردان غیور خارج از کشور به احضار فوری  وزیر محترم و همکاران مقصر ایشان در داخل و خارج کشور مبادرت نمایند تا کرامت و هویت یک ملت متمدن و هفت هزار ساله این گونه ملعبه دستان آلوده  دشمنان و گروهک های تروریست قرار نگیرد ؛ 
در پایان نهضت استادی ایران از مراکز پژوهشی ، اسنادی ،  اداری و حاکمیتی  مرتبط با خارج از کشور می خواهد تا با فوریت نسبت به  تشکیل کمیته ای ملی  برای جمع آوری داده ها به منظور  ماندگاری جهاد و غیرت  سیاسی ایرانیان مقیم خارج  در   نبرد صندوق ها  در یوم الله ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ اقدام نمایند تا ابعاد گوناگون این واقعه نادر و شگفت انگیز در جریده عالم ثبت و ضبط شده و  زندگی روزمره موجب فراموشی این نبرد تن به تن برای رسیدن به حق آزادی بیان و صندوق های رای نشود. 

مجتبی زارعی 
عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس

رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاهها ، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول