اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تداوم روزهای گرم و شرجی در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: با استقرار الگوی تابستانی روزهای گرم و شرجی را در اسمان مازندران سپری می‌کنیم که انتظار داریم این وضعیت تا اواسط هفته آینده تداوم یابد.

تداوم روزهای گرم و شرجی در مازندران

احمد اسدی امروز درباره وضعیت جوی آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: با استقرار الگوی تابستانی روزهای گرم و شرجی را در اسمان مازندران سپری می‌کنیم.

وی افزود: بیشینه دما طی شبانه‌روز گذشته مربوط به ساری، دشت‌ناز، گلوگاه و آمل با ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه  تا اواسط هفته آینده کماکان الگوی تابستانه روی منطقه استقرار دارد، اضافه کرد: کماکان هوای گرم و مرطوب سپری می‌کنیم؛ به‌طوری‌که شنبه و یک‌شنبه باتوجه به تقویت جریانات گرم و جنوبی این افزایش دما محسوس خواهد بود که  دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی استان تا ۳۸ درجه سانتی‌گراد نیز پیش‌بینی می‌شود.

اسدی با تاکید بر ضرورت توجه به بحث مدیریت مصرف، خاطرنشان کرد: باتوجه به افزایش دما و تداوم هوای گرم توجه به مصرف انرژی و آب در بخش‌های مختلف کشاورزی و آبیاری محصولات کشاورزی در ساعات خنک روز مورد تاکید است‌.

وی یادآور شد: همچنین هم‌استانی‌ها از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع  و آتش زدن کاه و کلش در مزارع استان پرهیز کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت دمای هوا، تصریح کرد: رطوبت هوا  شرجی بودن موجب می‌شود دمای احساسی بالاتر از دمای واقعی باشد.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول