اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کاهش 50 درصدی تولیدنیروگاه‌های برق‌آبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، کاهش نزولات جوی را در کاهش تولید نیروگاه‌های برق‌آبی تاثیرگذار دانست و گفت: کم‌بارشی موجب کاهش آب سدهای دارای نیروگاه برق‌آبی شده و از طرفی افزایش مصرف بخش کشاورزی را موجب شده است.

کاهش 50 درصدی تولیدنیروگاه‌های برق‌آبی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عادل کاظمی اظهار داشت: ذخیره‌ آب پشت سدها حداقل ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و این امر باعث کاهش 50 درصدی تولید انرژی از محل نیروگاه‌های برق‌آبی شده است.

وی با اشاره به اینکه طی تابستان بارش‌ها تقریبا به صفر می‌رسد، یادآور شد: در نتیجه‌ این امر در طول فصل تابستان بخش قابل توجهی از تولید انرژی را از دست خواهیم داد، این در شرایطی است که طی سال‌های گذشته از ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی می‌توانستیم تا حدود ۱۰ هزار مگاوات نیز تولید داشته باشیم، اما امسال حداقل ۴ هزار مگاوات توان تولید این نیروگاه‌ها در ساعات اوج بار را عملاً از دست داده‌ایم.

کاظمی ادامه داد: کاهش تولید در این بخش باید با روش‌هایی جبران شود تا در ساعات اوج بار بتوانیم مصرف انرژی را مدیریت کنیم. مدیریت مصرف بیشتر به اشتراک‌های خانگی و بخش‌های تجاری مربوط می‌شود زیرا مشترکان این بخش‌ها می‌توانند بسیاری از مصارف خود را تعدیل کنند؛ مثلا به جای استفاده از لامپ در طول روز، از نور طبیعی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: روش دیگر این است که جابه‌جایی بار داشته باشیم یعنی بار را به ساعاتی که نیروگاه‌ها عملاً استفاده‌ای ندارند، منتقل کنیم که این مسئله هم شامل مشترکان بزرگ صنعتی و کشاورزی و هم شامل خانه‌ها می‌شود. به این مفهوم که از لوازم پرمصرف مانند اتو، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و ظرفشویی در ساعات اوج مصرف برق استفاده نکنیم و در ساعات پایانی شب یا ساعات ابتدایی صبح که فشار کمتری روی نیروگاه‌هاست این لوازم را به کار ببریم. در تابستان ساعت اوج مصرف در شب نیز از ساعت ۹ و همزمان با غروب آفتاب شروع می‌شود، اما محدودیت‌های شب کمتر از محدودیت‌های روز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان از تمام مشترکان خانگی و تجاری خواست تا در ساعات 12 تا 18 همکاری لازم را در جهت مدیریت مصرف انجام داده و از مصرف غیرضروری انرژی خودداری کنند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول