اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آستان قدس در میدان خدمت و اشتغال | از پرداخت تسهیلات اشتغال تا توزیع 30 هزار بسته معیشتی

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی از رونق صنایع‌دستی با پرداخت تسهیلات اشتغال آستان قدس رضوی در استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۳۲۷ محتوای آموزش مجازی دوره‌های مختلف تحصیلی توسط خادمیاران رضوی استان تولید و منتشر شده است.

آستان قدس در میدان خدمت و اشتغال | از پرداخت تسهیلات اشتغال تا توزیع 30 هزار بسته معیشتی

محمدعلی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، به تشریح خدمات و فعالیت‌های کانون‌های خدمت رضوی خراسان‌جنوبی پرداخت و با بیان اینکه خادمیاران خراسان‌جنوبی در کانون‌های تخصصی و محله‌ای جهت خدمت‌رسانی به مردم سازماندهی شدند، اظهار داشت: یکی از اهداف این کانون‌ها ایجاد امیدآفرینی و توانمندسازی اقشار مختلف جامعه است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۲۵ خدمت توسط ۱۰ کانون تخصصی و ۱۵۰ کانون محله‌ای به محرومان استان ارائه می‌شود، تبیین کرد: علاقه‌مندان به خدمت امام رضا (ع) پس از فعالیت و خدمت‌رسانی مطلوب در زمینه‌های مختلف محرومیت‌زدایی جذب کانون‌های خدمت رضوی می‌شوند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی افزود: در اجرای این طرح برخلاف خادمیاران رضوی، امکان ثبت‌نام و ثبت گزارش سیستمی و انتخاب کشیک حرم مطهر وجود ندارد و افراد علاقه‌مند باید به‌صورت حضوری به دفتر مرکزی خادمیاران رضوی شهرستان مراجعه و نام‌نویسی کنند.

تولید محتوای آموزشی به همت خادمیاران

تاکنون بیش از ۳ هزار و ۳۲۷ محتوای آموزش مجازی دوره‌های مختلف تحصیلی توسط خادمیاران رضوی استان تولید و منتشر شده است

 

ابراهیمی با اشاره به وجود ۴ هزار و ۷۴۱ خادمیاری رضوی در استان عنوان کرد: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۳۲۷ محتوای آموزش مجازی دوره‌های مختلف تحصیلی تولید و در سامانه اینترنتی سامینو منتشر شده است.

وی با اعلام اینکه فیلم‌های آموزشی در سایت https://samino.ir/razavy.php بارگذاری و به تارنمای آپارات نیز متصل شده، اضافه کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سایت سامینو از خدمات آموزشی به صورت رایگان برخوردار شوند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی در ادامه از توزیع کارت‌های هدیه ۵۰۰ هزار ریالی بین ایتام نیازمند بیرجندی به نیابت از امام رضا (ع) خبر داد و گفت: همچنین ۳۰ بسته گوشت قرمز و۱۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۴۰۰ هزار تومان بین زنان سرپرست خانوار توزیع شد.

اجرای طرح «نسیم رضوی»

ابراهیمی از اجرای طرح «نسیم رضوی» همزمان با شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی مردم خبر داد و افزود: در این طرح خادمیاران در سه مرحله از کادر درمان استان تقدیر کردند و بیش از دو هزار غذای گرم و متبرکات حضرت در بیمارستان‌ها توزیع شده است.

در قالب طرح «سفره مهربانی» ۱۴ هزار و ۲۰۰ بسته ارزاق و در پویش «نان مهربانی» ۸۸۲ کارت هدیه ۴۵۰ هزار تومانی ویژه خرید نان به نیازمندان اهدا شد

 

وی با بیان اینکه در قالب طرح «سفره مهربانی» ۱۴ هزار و ۲۰۰ بسته ارزاق بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: همچنین در پویش «نان مهربانی» ۸۸۲ کارت هدیه ۴۵۰ هزار تومانی ویژه خرید نان به نیازمندان اهدا شده است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی توزیع ۷۸ کپسول اکسیژن در بیمارستان‌های استان، توزیع ۲۰ سری جهیزیه به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان، اعطای ۱۲۰ فقره وام کمک جهیزیه به نیازمندان، اهدای ۳۳۲ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی به دانش‌آموزان مناطق محروم سربیشه و اعزام ۳۴۰ زائر به مشهد مقدس را از دیگر برنامه‌های کانون خادمیاران ذکر کرد.

توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی

ابراهیمی با اشاره به اجرای پویش «سفره‌ای به وسعت ایران»، گفت: خادمیاران رضوی با توجه به فرمایشات رهبری در ماه مبارک رمضان برای خدمت‌‌رسانی به نیازمندان پای کار آمدند تا با کمک خیران بتوانند خدمات بهتری به نیازمندان ارائه دهند.

وی اضافه کرد: سهم خراسان‌جنوبی جهت توزیع بسته‌های معیشتی این پویش ۳۰ هزار و ۷۲۰ بسته تعریف شده که ۱۲ هزار بسته معیشتی در قالب این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان تهیه و توزیع شده و این پویش تا پایان دهه کرامت ادامه دارد.

آستان قدس رضوی یک میلیارد تومان تسهیلات اشتغال صنایع‌دستی در خراسان‌جنوبی به متقاضیان پرداخت کرد

 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی از رونق صنایع‌دستی با پرداخت تسهیلات اشتغال آستان قدس رضوی در استان خبر داد و گفت: آستان قدس رضوی یک میلیارد تومان تسهیلات اشتغال صنایع‌دستی در خراسان‌جنوبی به متقاضیان پرداخت کرد.

ابراهیمی با اعلام اینکه این تسهیلات در قالب تفاهم‌نامه فی مابین میراث فرهنگی و بنیاد کرامت آستان قدس رضوی در سال جاری به ۷۶ نفر پرداخت شد، عنوان کرد: سقف تسهیلات پرداختی به متقاضیان به‌طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان و با نرخ سود ۴ درصد و بازپرداخت ۵ تا ۷ ساله است.

وی از توزیع ۲۰ سری جهیزیه به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان بین نوعروسان نیازمند استان خبر داد و خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات برای کمک به گازکشی مناطق محروم نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه در سال جاری نیز از دیگر اقدامات بنیاد کرامت آستان قدس رضوی است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول