اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف: دادگاه‌ها باید آخرین راه حل باشند

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با تأکید بر اینکه دادگاه‌ها باید آخرین راه حل باشند، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های ما در مرکز توسعه حل اختلاف این بوده است که تا می‌توانیم کاری کنیم که امر قضاوت رسمی مورد نیاز قرار نگیرد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف: دادگاه‌ها باید آخرین راه حل باشند

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در آیین افتتاح «سازمان داوری تعاون»، «مرکز داوری و میانجی‌گری صنعت و معدن» و «مرکز داوری هدایت» با تأکید بر اینکه دادگاه‌ها باید آخرین راه حل باشند، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های ما در مرکز توسعه حل اختلاف این بوده است که تا می‌توانیم کاری کنیم که امر قضاوت رسمی مورد نیاز قرار نگیرد و ما در جامعه کمتر به سمت دادگاه ها حرکت کنیم.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: بخش‌های داوری و میانجیگری پیش از این متولی در حوزه حاکمیت نداشته‌اند؛ البته این دو حوزه پیشتر در قانون پیش بینی شده‌اند اما در حوزه سازماندهی متولی وجود نداشت که با همت رئیس قوه قضاییه این ماموریت به ما در مرکز توسعه حل اختلاف واگذار شد و می‌بینیم که در حوزه داوری مراکز رسمی دارند شروع به کار می کنند.

وی افزود: در حوزه میانجیگری هم کارهایی انجام شده است. در گذشته در حوزه میانجیگری آموزش‌هایی داده شده بود و امتحان آن گرفته شد و پروانه میانجیگری پذیرفته‌شدگان به زودی صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول