اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

برای فرد گرمازده استامینوفن ندهید

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: با توجه به گرم شدن هوا و احتمال بروز گرمازدگی از شهروندان خواست از فعالیت سنگین و طولانی طول روز خودداری و با مشاهده علائم اقدامات اولیه را شروع کنند.

برای فرد گرمازده استامینوفن ندهید

فرزاد رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، علائم اولیه گرمازدگی را سردرد، سرگیجه، تعریق، گیجی، افت فشار، ضعف،کم ادراری،گرفتگی عضلانی وتهوع و کاهش هوشیاری عنوان کرد و اظهار داشت: گرمازدگی یک وضعیت اورژانسی تلقی می‌شود و چنانچه این علائم در فردی مشاهده شد، باید اقدامات زیر از جمله به پشت دراز کشیدن و قراردادن پاها بالاتر از سطح بدن، مایعات خنک و در صورت هوشیار بودن، استفاده از پنکه برای خنک کردن بدن؛ در آوردن لباس‌ها و استفاده از دستمال خیس و خنک در زیربغل و کشاله ران و پیشانی انجام گیرد و به هیچ وجه از استامینوفن برای کاهش تب استفاده نشود.

وی ادامه داد: یک قاشق چایخوری نمک  داخل یک لیتر آب کمک موثری بهبود وضعیت بیمار می‌کند و حتما عضلات دچار گرفتگی را در وضعیت استراحت قرار داده و از جابه‌جائی آن خودداری کنید.

 لازم به توضیح است، در حالت طبیعی تعریق و تبخیر باعث حفظ دمای طبیعی بدن می‌شود ولی شرایطی از جمله قرار گرفتن در هوای گرم که منجر به افزایش دمای بدن بیش از 38درجه می‌شود و باید فوری اقدامات درمانی اولیه تا بهبودی انجام و در صورت نیاز از اورژانس 115کمک بخواهید.

خاطرنشان می‌شود، استفاده از عینک آفتابی و کلاه لبه‌دار و استفاده از کرم‌های ضدآفتاب تاثیر مناسبی دارندو مصرف مایعات مناسب حتی درصورت تشنه نبودن در روزهای گرم فراموش نشود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول