اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«کمک مؤمنانه» به سبک مرزبانان/ توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی در خراسان‌جنوبی

فرمانده مرزبانی خراسان‌‌جنوبی به نقش مرزبانی در طرح «کمک مؤمنانه»، گفت: طی 9 مرحله رزمایش، 10 هزار و 700 بسته معیشتی بین مردم مناطق مرزی و عشایری استان توزیع شد.

«کمک مؤمنانه» به سبک مرزبانان/ توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی در خراسان‌جنوبی

سردار علی‌اصغر مسروری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: خراسان‌جنوبی ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و مرزبانان و نیروهای مسلح جان بر کف استان مطیع اوامر رهبری شبانه‌روزی از مرزها دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مرز ارتباط تنگاتنگی با مرزنشینان وجود دارد، بیان داشت: مرزبانی استان از ابتدای شیوع کرونا علاوه بر حراست از مرزها، در راستای لبیک به فرامین رهبری به کمک و همدلی مرزنشینان نیز پرداخته‌ است.

با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان و خیرین، مرزبانی به‌عنوان یک وسیله خدمات و کمک‌های خوبی را به مردم مرزنشین ارائه می‌دهد

 

فرمانده مرزبانی خراسان‌‌جنوبی پیگیری و رفع مشکلات عشایر و مرزنشینان را یکی از وظایف قانونی مرزبانی ذکر کرد و بیان داشت: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان و خیرین، مرزبانی به‌عنوان یک وسیله خدمات و کمک‌های خوبی را به مردم مرزنشین ارائه داده است.

شناسایی ۱۰ هزار خانوار محروم مرزی

مسروری با اشاره به نقش مرزبانی در طرح «کمک مؤمنانه»، مطرح کرد: پس از سخنان مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ هزار خانوار محروم مرزی در استان شناسایی شدند و طی چند مرحله «کمک‌های مؤمنانه» بین آن‌ها توزیع شده است.

وی به برگزاری نهمین مرحله از رزمایش «کمک مؤمنانه» مرزبانی استان اشاره و مطرح کرد: همزمان با دهه کرامت نهمین مرحله از رزمایش همدلی و مواسات در روستاهای مرزی شهرستان درمیان، زیرکوه، سربیشه و نهبندان برگزار می‌شود.

همزمان با دهه کرامت ۷۰۰ بسته معیشتی بین مرزنشینان و عشایر استان به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال توزیع شد

 

فرمانده مرزبانی خراسان‌‌جنوبی از توزیع ۷۰۰ بسته معیشتی بین مرزنشینان و عشایر استان همزمان با دهه کرامت خبر داد و تصریح کرد: ۳۰۰ بسته غذایی توسط هنگ مرزی نهبندان به روستاهای حاشیه مرزی درح و نهبندان و ۱۰۰ بسته بین مرزنشینان روستاهای مرزی بخش درح شهرستان سربیشه توزیع شد.

مسروری با اعلام اینکه مابقی بسته‌های معیشتی در سایر نقاط مرزی استان توزیع می‌شود، عنوان کرد: ارزش هر بسته غذایی ۴۰۰ هزار تومان  است که در مجموع ارزش ریالی این بسته‌ها  ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه این بسته‌ها به همت خیرین، سازمان‌های مردم‌نهاد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، نمایندگی آستان قدس رضوی، مرزبانی و شرکت کویرتایر تهیه شده است، بیان داشت: در هشت مرحله قبلی این رزمایش بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال توزیع شده است.

فرمانده مرزبانی خراسان‌‌جنوبی در پایان با اشاره به اینکه  امنیت مرزی در استان برقراراست، خاطرنشان کرد: همین امنیت پایدار در مرز بهترین سرمایه است که زمینه سرمایه‌گذاری‌های  بزرگی را در استان فراهم کرده که به عنوان مثل هم اکنون در بازارچه ماهیرود شاهد آن هستیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول