اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش رژیم صهیونیستی و اردن اتاق عملیات مشترک تشکیل می‌دهند

ارتش رژیم صهیونیستی همکاری خود با ارتش اردن در امتداد مرز این کشور و فلسطین اشغالی را گسترش می‌دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی و اردن اتاق عملیات مشترک تشکیل می‌دهند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی در راستای گسترش همکاری‌ها با ارتش اردن در امتداد مرز این کشور، تصمیم دارد یک اتاق عملیات مشترک با ارتش اردن تشکیل دهد.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت که ارتش اسرائیل تصمیم دارد همکاری خود با ارتش اردن در امتداد مرز فلسطین اشغالی را گسترش دهد و برای این منظور یک اتاق عملیات مشترک تشکیل می‌دهد که نیروهای آن‌ از زبان مشترک و از یک سیستم نظارتی و مراقبتی واحد استفاده خواهند کرد.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، با وجود اینکه اردن در اتاق عملیات ارتش رژیم صهیونیستی نماینده‌ای ندارد اما برای نخستین بار دو طرف از طریق ابزارهای کنترل و جمع‌آوری اطلاعات ارتش اسرائیل به تبادل اطلاعاتی مشترک خواهند پرداخت و هدف از آن جلوگیری از نفوذ افراد به داخل فلسطین اشغالی است.

بنابراین گزارش، اتاق عملیات مشترک مذکور طی چند ماه آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند و در صورت موفقیت این طرح، توسعه و گسترش آن در دیگر مناطق مرزی بررسی خواهد شد.

معاریو همچنین نوشت که اتاق عملیات مشترک اسرائیل و اردن بخشی از طرح گسترده ارتش این رژیم در مرز است و طی آن تغییرات سازمانی در رابطه با دفاع از مرز اعم از ایجاد تغییر در ساختمان، آموزش چهار گردان حراست از مرز و سیستم‌های مراقبتی و راداری با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیون شِکل( هر دلار آمریکا معادل 3.26 شِکل اسرائیل) انجام خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول