اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

طلاب، مجاهدان فی سبیل‌الله برای تبلیغ انقلاب اسلامی هستند/ ویژگی‌های لباس طلبگی

آئین عمامه‌گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه حضرت بقیه‌الله (عج) به مناسبت ولادت امام رضا (ع) در حسینیه ارشاد برگزار شد.

طلاب، مجاهدان فی سبیل‌الله برای تبلیغ انقلاب اسلامی هستند/ ویژگی‌های لباس طلبگی

به گزارش خبرگزاری فارس، جشن میلاد امام رضا (ع) و آئین عمامه‌گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه حضرت بقیه‌الله (عج) شب گذشته در حسینیه ارشاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سعید دسمی، تولیت حوزه علمیه حضرت بقیه الله (عج) تهران در این مراسم اظهار کرد: مسئله طلبگی نقطه عطفی در زندگی انسان‌هایی است که در حوزه علمیه درس می‌خوانند و سرباز اهل بیت (ع) می‌شوند.

وی افزود: این افراد، مجاهدان فی سبیل الله هستند که برای تبلیغ اسلام و انقلاب اسلامی لباس رزم بر تن می‌کنند و رهرو مکتب امام صادق (ع) هستند. برخی افراد در دنیا مسجد، مدرسه و بیمارستان به‌عنوان صدقه جاریه، وقف می‌کنند اما عده دیگری فرزندان خود را وقف مکتب اهل بیت می‌کنند و طلبه می‌شوند. امیدواریم هدیه‌ای که مادرها و مادرها به اهل بیت دادند، خداوند از آنان قبول بفرماید.

تولیت حوزه علمیه حضرت بقیه الله (عج) تهران بیان کرد: لباس طلبگی، لباس تقواست و باید طلبه‌ها به این موضوع توجه ویژه‌ای کرده و همیشه تقوا پیشه کنند. لباس طلبگی، لباس معرفت، نور و دانایی است و ما باید تلاش کنیم که از نور حقیقی علم بهره‌مند شویم. البته اگر در این کسوت، کسی موجب ضلالت و گمراهی شد، آن لباس برای او لباس جهات و گمراهی است.

دسمی گفت: وقتی دیگران ما را در کسوت روحانیت می‌بینند، باید به یاد عبودیت، بندگی، خشوع، تضرع و جهاد بیفتند. در واقع لباس طلبگی، لباس مقاومت، صبوری، جهاد اکبر، خودسازی، سوق دادن دیگران به تربیت نفس، نوکری، خادمی و... است. همچنین اگر سیل در کشور به وجود آمد باید بگوییم چشم و خدمت کنیم. اگر زلزله و محرومیت‌زدایی بود بگوییم چشم. اگر عرصه فرهنگی بود باز هم طلبه‌ها حضور فعال پیدا کنند.

وی ادامه داد: طلبه‌ها باید بصیرت‌افزایی و انقلابی‌گری کنند. لباس طلبگی، لباس بیان حقایق و بصیرت دادن است و طلبه بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت‌های اسلام به فراموشی سپرده نشود. این لباس از چنین ارزش بالایی برخوردار است. لباس طلبگی، لباس مقابله با فرقه‌های انحرافی، شیعه انگلیسی، اسلام آمریکایی و... است. لباس طلبگی زنجیره اخوت را در جامعه مستحکم می‌کند و لباس وحدت است.

تولیت حوزه علمیه حضرت بقیه الله (عج) تهران بیان کرد: در روایات دینی آمده است که شیعیان ما به‌گونه‌ای باشند که وقتی آنان را می‌بینند بگویند این فرد شاگرد مکتب امام صادق (ع) است و زینت ما باشند. همچنین طلبه‌ها باید به فطرت‌ها و حقیقت‌ها نگاه کنند. در واقع باید با چالش‌ها و آسیب‌های جامعه تعامل و چاره‌اندیشی کرد و خانواده‌های طلاب در این زمینه می‌توانند به فرزندان و همسران خود در طلبگی کمک فراوانی کنند. خانم یک طلبه باید دوشادوش یک طلبه خدمت و تبلیغ کند. در واقع همانقدر که همسر یک شهید در مجاهدت و ایثارگری همسرش نقش دارد، همسر یک طلبه هم نقش دارد.

در این مراسم، تعدادی از طلاب حوزه علمیه حضرت بقیه‌الله (عج) ملبس به لباس روحانیت شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول