اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

اساتید دانشگاه‌های متولی امر تربیت معلم باید چگونه باشند؟

مسؤول کانون بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: باید تراز تفکر انقلابی و مسؤولیت دینی و اجتماعی همه اساتید دانشگاه‌هایی که متولی امر تربیت معلم هستند، مطابق با نگاه و همت بلند شهید چمران باشد.

اساتید دانشگاه‌های متولی امر تربیت معلم باید چگونه باشند؟

علی فرهادی مسؤول کانون بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفت‌‍‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با اشاره به گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید، اظهار کرد: سالروز شهادت مصطفی چمران یادآور مجاهدت استاد و دانشمند برجسته‌ای است که همه نعمت‌های دنیوی و تعلقات مادی را از خود دور کرده و پا در جبهه‌های لبنان، ایران و فلسطین گذاشت تا برای همیشه الگوی اساتید و دانشمندان مسلمانی باشد که در مسیر زندگی او مداقه و نگرش دارند.

وی ادامه داد: شهید چمران بر باورهای دینی و انقلابی خود چنان استوار بود که میدان رزم را برای دانشمند برجسته‌ای که در بالاترین سطوح علمی تلاش کرده بود، ارجح دانست و از این نگاه می‌توان اهمیت و جایگاه دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی و حتی ملی را در برابر قدرت‌های بیگانه نگریست.

فرهادی افزود: ما نیز در کانون بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ضمن گرامیداشت این روز به همه اساتید و به ویژه اساتیدی که توفیق معلم پروری و کاشت نهال پر برگ و بهره تربیت معلم را عهده دار هستند، تبریک می‌گوییم و مهم‌ترین رسالت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را آموزش و تربیت معلمانی در تراز فکری و عقیدتی شهید چمران می‌دانیم.

وی تصریح کرد: بر همین باور است که در ایام همه‌گیری بیماری کرونا، تمرکز خود را بر ایجاد سامانه مکتب رجایی و تولید محتوای الکترونیکی برای کتب هنرستانی قرار دادیم تا در ادامه مسیر و وظیفه ذاتی خود و در جهت مأموریت و رسالت خود اقدام کرده باشیم.

فرهادی ادامه داد: کانون بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی باور و امید دارد که باید تراز تفکر انقلابی و مسؤولیت دینی و اجتماعی همه اساتید دانشگاه‌هایی که متولی امر تربیت معلم هستند، مطابق با نگاه و همت بلند شهید چمران باشد و در این راستا برای خود رسالت و وظیفه‌ای خطیر قائل است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول