اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

صادرات خدمات فنی و مهندسی و زیرساختی ایران/انعقاد قرارداد بین شرکت های دانش بنیان ایران و ترکیه

کارگزار صندوق نوآوری شکوفایی ریاست‌جمهوری از انعقاد قرارداد همکاری هشت میلیون یورویی دانش‌بنیان بین شرکت های دانش بنیان ایران و ترکیه خبر داد.

صادرات خدمات فنی و مهندسی و زیرساختی ایران/انعقاد قرارداد بین شرکت های دانش بنیان ایران و ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا رضائیان اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی، سازمان توسعه تجارت ایران و سرکنسولگری کشورمان، در قالب همکاری‌ دو جانبه توانسته‌اند، بسترهای لازم برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان را در عرصه‌های بین‌المللی فراهم آورند. 

وی افزود: اواخر خرداد امسال بیش از ۲۰ شرکت دانش بنیان کشورمان در حوزه های مختلف فناورانه و نوآورانه کنگره شبکه، انرژی و شهر هوشمند استانبول حضور داشتند. 

وی با بیان اینکه این پاویون فناورانه با حمایت ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی ریاست جمهوری و مجوز سازمان توسعه تجارت در استانبول برگزار شد، اضافه کرد: در این مراسم آسیایی - اروپایی معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، رایزن اقتصادی سرکنسولگری کشورمان، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، رئیس اتحادیه شهرداران ترکیه، همچنین شهردار استانبول و نمایندگان اتحادیه اروپا در استانبول حضور داشتند. 

* افزایش توسعه و صادرات محصولات دانش بنیان

مجری پاویون ایران گفت: هدف از برگزاری این پاویون افزایش توسعه و صادرات خدمات فنی و مهندسی و زیرساختی همچنین صادرات محصولات دانش بنیان بوده که در راستای توسعه اقتصاد بین المللی شرکت های دانش بنیان و با حمایت ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی مدنظر قرار گرفته است. 

کارگزار صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تصریح کرد: پاویون فناورانه ایران از سوی بازدیدکنندگان و مهمانان ویژه کنگره، شرکت های خصوصی، شهرداران و مقامات ترکیه بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت، به طور نمونه رئیس اتحادیه شهرداران ترکیه، شهردار استانبول، معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت و یازده شهردار این کشور از پاویون مورد نظر بازدید به عمل آوردند.

* انعقاد قرارداد به مبلغ ۸ میلیون یورو

وی از انعقاد قرارداد همکاری بین شرکت ایرانی و شرکت ترکیه ای به مبلغ هشت میلیون یورو در محل برگزاری کنگره  خبر داد و افزود: قرارداد مذکور در راستای همکاری بین شرکت های دانش بنیان کشورمان و ترکیه با حضور معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی و رایزن اقتصادی سرکنسولگری ایران در استانبول  به امضاء رسید.

رضائیان گفت: این پاویون‌ها با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور ترکیه برپا شده است که نشان از شایستگی صنعت ایران در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دارد.  

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول