اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

حال و هوای حرم رضوی در شب میلاد حضرت خورشید/ زینب سلیمانی میهمان ویژه مراسم بود

امشب در حریم مَلِک پاسبان دوم علی از آل علی(ع) جز آدمیان انگار ملائک نیز سبقت می‌جویند برای عرض تبریک به موسی بن جعفر(ع)، مداح اهل بیت سیدمهدی میرداماد دارد شعرخوانی می‌کند و با هر بار که نام امام رضا(ع) را به زبان می‌آورد از جمعیت صلوات می‌گیرد و عطر خوش محمدی صلوات در میان جمعیت شوری وصف‌ناپذیر به‌راه می‌اندازد.

حال و هوای حرم رضوی در شب میلاد حضرت خورشید/ زینب سلیمانی میهمان ویژه مراسم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اذان مغرب را گفته‌اند و اندک اندک جمع مستان می‌رسند، اینجا پایتخت دل‌های عاشق است و قرار دل‌های بی‌قرار، از سمت بالا خیابان به سمت حرم می‌روم و این بار تنها نیستم چرا که با خیل مشتاقان زیارت حضرت شمس‌الشموس هم‌مسیر هستم، زن و مرد و بزرگ و کوچک همه مقصدشان حرم بزرگ‌ترین مولود امشب است.

در مسیرم دلدادگانی را می‌بینم که به یمن قدم مولود امشب شکلات به زائران می‌دهند و کفش زائران را صلواتی واکس می‌زنند جلوتر می‌روم و می‌پرسم اهل کجا هستید؟ می‌گویند مازنی هستند و اهل بابل، امشب هرکس به اندازه بضاعتش دارد به زائران بارگاه امام هشتم خدمت می‌کند.

وارد حرم که می‌شوم شگفتی‌ام چندین برابر می‌شود از جمعیتی که امشب برای عرض ارادت از دور و نزدیک به این حرم نورانی آمده‌اند، از زمان شیوع کرونا تا به امشب این اندازه جمعیت مشتاق را در حرم ندیده‌ بودم، انگار دل‌های این جمعیت عاشق اهل بیت دیگر توان این همه دوری و دلتنگی را نداشته است.

با قدم زدن در میان زائران و شنیدن لهجه‌ها و گویش‌های مختلف و دیدن لباس‌های قومیت‌های متنوع، حرم امام مهربانی‌ها را ایرانی کوچک می‌بینم که به گرد شمع وجود علی بن موسی(ع) پروانه‌وار می‌چرخند و عرض ارادت می‌کنند.

امشب در حریم مَلِک پاسبان دوم علی از آل علی(ع) جز آدمیان انگار ملائک نیز سبقت می‌جویند برای عرض تبریک به موسی بن جعفر(ع)، مداح اهل بیت سیدمهدی میرداماد دارد شعرخوانی می‌کند و با هر بار که نام امام رضا(ع) را به زبان می‌آورد از جمعیت صلوات می‌گیرد و عطر خوش محمدی صلوات در میان جمعیت شوری وصف‌ناپذیر به‌راه می‌اندازد.

ویژه برنامه شب میلاد شمس‌الشموس از قبل از اذان در صحن پیامبر اعظم(ص) با حضور مداحان و شاعران اهل بیت و اجرای برنامه‌های متنوع آغاز شده است و بعد از اذان مغرب نیز این برنامه با خواندن زیارت امین الله توسط سیدمهدی میرداماد ادامه داشت، میهمان ویژه مراسم خانواده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بودند، مجری برنامه توجه جمعیت را به پخش کلیپی از شهید حاج قاسم سلیمانی جلب کرد و صدای گریه برخی از مردم به گوشم رسید و تو گویی این خادم الرضا زنده‌تر از همیشه در کنار ماست.

زینب سلیمانی به نمایندگی از خانواده شهید سلیمانی پشت تریبون رفت و تاکید کرد: شهید سلیمانی سرباز مردم عزیز ایران از هر جناح و حزب سیاسی بوده و ما نیز تلاش می‌کنیم همین مسیر را طی کنیم، خانواده شهید سلیمانی تا ابد مدیون لطف و محبت مردم عزیز است.

دختر شهید سردار سلیمانی گفت: کشورمان در مرحله حساسی است و شهید سلیمانی این امانت گرانبها را به ما سپرده‌اند؛ ایشان گفتند جمهوری اسلامی حرم است؛ ما در قبال کشورمان مسئول هستیم و با هر عقیده سیاسی و تفکری باید تلاش کنیم که به مردم خدمت کنیم و سعی کنیم ایران عزیزمان هر روز سربلندتر و موفق‌تر در چشمان جهانیان نشان دهیم. خانواده شهید سلیمانی تا ابد مدیون لطف و محبت شما نسبت به این شهید عزیز هستند و تا ابد عشقی که شما به شهید سلیمانی دارید را با هیچ چیز عوض نمی‌کنیم و در هر شرایط و جایگاهی تلاش می‌کنیم به مردم خدمت کنیم.

در ادامه زینب سلیمانی از کوثر حسینی، ریحانه حیدری و الناز زاهدی فرزندان شهدای مدافع حرم با یادگاری از آستان قدس رضوی تجلیل کرد و متقابلا تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از زینب سلیمانی به نمایندگی از خانواده شهید سلیمانی تجلیل کردند.

آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز سخنران این مراسم بود و در سخنانی به بیان دو قسم کرامت فطری و اکتسابی پرداخت و گفت: اهل بیت(ع) به عنوان رهبرانی الهی کرامت جامعه حفظ کردند چرا که کرامت بدون رهبر الهی قابل تحقق نیست.

در انتهای مراسم حاج احمد واعظی، مداح اهل بیت(ع) به خواندن اشعاری در مدح امام رضا(ع) پرداخت و حال و هوای حرم امن رضوی را بیش از پیش صفا بخشید.

=================
گزارش از: فریده خسروی
=================

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول