اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نفوذ آهسته و پیوسته آمریکا در افکار نوجوانان قرقیزی

در راستای تداوم برنامه‌های آمریکا برای نفوذ در جوانان و نوجوانان قرقیزی، سفارت این کشور در بیشکک امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برنامه‌ای تحت عنوان «کلاه ایمنی و واقعیت‌های دنیای مجازی» را به کتابخانه «قاسم علی بایالین‌اف» اهدا کرد.

نفوذ آهسته و پیوسته آمریکا در افکار نوجوانان قرقیزی

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس؛ در راستای تداوم برنامه‌های آمریکا برای نفوذ در جوانان و نوجوانان قرقیزی، سفارت این کشور در بیشکک امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برنامه‌ای تحت عنوان «کلاه ایمنی و واقعیت‌های دنیای مجازی» را به کتابخانه «قاسم علی بایالین‌اف» اهدا کرد.

از سوی دیگر مرکز منابع اطلاعاتی آمریکا به نام «آمریکا باربارا» نیز برنامه‌ای تحت عنوان «کاروان زوایای آمریکایی» برگزار کرد که به ارائه اطلاعات در مورد برنامه‌های آموزش رایگان زبان انگلیسی، فرصت‌های تحصیل در آمریکا و همچنین سمینارهای STEAM در مورد برنامه نویسی و کدگذاری برای جوانان پرداخت.

در جریان این مراسم «نولان جانسون» وابسته مطبوعاتی سفارت آمریکا، برنامه «کلاه ایمنی و واقعیت مجازی جدید» را به مدیریت کتابخانه بایالینوف تحویل داد و ابراز امیدواری کرد که این تجهیزات الهام بخش نسل بعدی باشد.

وی گفت: در آینده مهندسان قرقیز و متخصصان فناوری اطلاعات آینده روشن خود را با قدم‌های کوچک آغاز می‌کنند و آمریکا خواهان موفقیت جوانان قرقیز و ذهن روشن آنها برای رشد اقتصادی است. این برنامه نمادی از تعهد ما برای فراهم کردن فرصت‌های آموزشی برای همه است.

این مراسم شامل مسابقه و بازی به همراه جوایز است که به دلیل همه گیری کووید-19 این کاروان عمدتا در خیابان و فقط برای کسانی که از قبل ثبت نام کرده‌اند، برگزار می‌شود.

بازدید کنندگان از این کاروان همچنین می‌توانند با مشاهده کتاب‌های  ترجمه شده در قرقیزستان با نویسندگان آمریکایی دیدار کنند.

این برنامه‌ها به جوامع محلی کمک می‌کند تا در مورد فرهنگ آمریکایی ، فرصت‌های آموزشی و یادگیری انگلیسی مطالبی را بیاموزند.

این برنامه‌ها در سراسر قرقیزستان رایگان و برای همه آزاد است. سفارت آمریکا در قرقیزستان به مدت 6 سال از برنامه‌های کاروان تابستانی در تمام مناطق قرقیزستان پشتیبانی می‌کند. کاروان‌ها برنامه‌های گسترده‌ای در سراسر کشور هستند که با هدف جلب جوانان و بزرگسالان قرقیز در ماه‌های تابستان - ژوئن تا آگوست - با برنامه‌ها و منابع انجام می‌شود.

اولین کاروان در سال 2015 راه اندازی شد و به یک پروژه همکاری موفق سفارت آمریکا در قرقیزستان با کتابخانه‌های محلی، دانشگاه‌ها و وزارت فرهنگ قرقیزستان تبدیل شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول