اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بی‌برنامگی در اعلام تعطیلی ادارات 14 شهرستان خوزستان و لغو فوری آن

اعلام تعطیلی در 14 شهرستان در استان توسط استاندار و لغو تعطیلی در فاصله کوتاه نشان داد مسوولان استان توانایی تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در شرایط مختلف را ندارند.

بی‌برنامگی در اعلام تعطیلی ادارات 14 شهرستان خوزستان و لغو فوری آن

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پیش از ظهر امروز خبری در سایت خبری استانداری خوزستان درج شد مبنی بر اینکه فراد، یکم تیرماه  کلیه ادارت و دستگاه‌های اجرایی(به جز مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، بخشهای دارای دارای نوبت کاری و تولیدی و عملیاتی، خدمات شهری شهرداری ها، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی و بیمارستان) در شهرستان‌های اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، آبادان، خرمشهر، آغاجاری، امیدیه، رامشیر، رامهرمز، هویزه، دشت آزادگان، شوش و کرخه بنا به دستور استاندار تعطیل هستند.

اما به فاصله بسیار کوتاهی خبر تعطیلی توسط روابط عمومی استانداری خوزستان از روی سایت حذف و تکذیب شد.

با توجه به اینکه خبر تعطیلی توسط خبرگزاری‌ها و سایت‌های معتبر نیز منتشر شده بود  به سرعت توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.

اگرچه فاصله کوتاه بین انتشار و تکذیب خبر توسط استانداری خوزستان علاوه بر ایجاد سردرگمی بین شهروندان سبب  بی‌اعتمادی مخاطبان نسبت به اخبار استانداری شد اما تصمیم دوگانه و ضعیف نماینده عالی رتبه دولت در استان  در اعلام تعطیلی نشان داد مسوولان استان توانایی تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در شرایط خاص و مختلف را ندارند

این در حالی است که تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی شهرها، ادارات و بانک‌ها توسط شخص استاندار و  براساس گزارش اداره هواشناسی و معمولاً  مبنی بر وقوع دمای بالای 49 درجه و با هدف مدیریت مصرف انرژی و بهینه برق، جلوگیری از قطعی برق و حفظ سلامت مردم گرفته می‌شود

استاندار این اختیارات را دارد که بر اساس شرایط حتی در دمای کمتر 49 درجه در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

در شهرهای مرکزی و غربی خوزستان افزایش دما داریم

به گفته محمد سبزواری مدیرکل هواشناسی خوزستان  فردا و پس فردا یک و دوم تیرماه تا 50 درجه  در شهرهای مرکزی و غربی استان افزایش دما خواهیم داشت

وی با بیان اینکه دستور العمل جدیدی در خصوص تعطیلی اعلام نشده است، افزود: قانونی خاصی که بر اساس میزان دما ما را ملزم به تعطیلی شهرها بکند وجود ندارد و استاندار در این خصوص تصمیم‌گیرنده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ما فقط وظیفه اعلام گزارش هواشناسی را داریم، گفت: باید شرایط دما به گونه‌ای باشد که مشخص شود سبب خلل در فعالیت روزانه می‌شود.

اعلام مجدد تعطیلی چهار شهر خوزستان 

اما در نهایت پس از گذشت ساعت‌ها از حذف و تکذیب خبر تعطیلی ادارات ۱۴ شهر خوزستان مجددا خبری با عنوان تعطیلی ادارات چهار شهر خوزستان بر روی سایت استانداری منتشر شد.

بر اساس این خبر، اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان اعلام نمود که ادارات و دستگاه‌های اجرایی چهار شهرستان شوش، کرخه، هویزه و دشت آزادگان(به جز مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، بخشهای دارای دارای نوبت کاری و تولیدی و عملیاتی، خدمات شهری شهرداری‌ها، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی و بیمارستانها) یکم تیر ماه تعطیل هستند.
همچنین تاکید می‌شود ادارات دیگر شهرستان‌ها روز سه شنبه دایر هستند و تعطیلی تنها در چهار شهرستان مذکور به علت احتمال وقوع دمای بالای ۵۰ درجه است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول