اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اولین عمل جراحی کام مصنوعی با استفاده از پرینت سه بعدی در تبریز+تصاویر

اولین عمل جراحی کام مصنوعی با استفاده از پرینت سه بعدی در تبریز طراحی ،چاپ و در کام بیمار 16 ساله جایگذاری شد.

اولین عمل جراحی کام مصنوعی با استفاده از پرینت سه بعدی در تبریز+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جوان 16 ساله اهل شهرستان شبستر که به طور مادزادی شکاف کام داشت و چندین مرتبه مورد عمل جراحی ناموفق قرار گرفته بود توسط متخصصین بیمارستان امام رضا (ع) تبریز تحت جراحی قرار گرفت.

مرتضوی جراح فک و صورت و عضور هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این خصوص اظهار داشت: پسر جوان اهل شهرستان شبستر که به صورت مادر زادی از شکاف کام رمج می برد و چندین بار نیز در مراکز دیگر تحت عمل جراحی ناموفق  قرار گرفته بود مورد  درمان و مطالعات درمانی قرار گرفت. 

وی افزود : پس از مطالعات راههای درمان به این نتیجه رسیدیم که باید کام مصنوعی برای  وی طراحی و ساخته شود از این رو با همکاری متخصص ارتودنسی مورد مطالعه و بررسی روند را آغاز کردیم.

این پزشک بیمارستان امام رضا (ع) تبریز ادامه داد: با استفاده از تکنولوژی اسکن سه بعدی و پرینت سه بعدی برای اولین در ایران اقدام به اسکن فک و چاپ سه بعدی قالب  اقدام به چاپ خود کام مصنوعی بر روی قالب فک نمودیم. 

مرتضوی اضافه کرد : پس از چاپ کام از جنس تیتانیوم بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفته و کام با استفاده از پیچ های مخصوص به فک بیمار متصل و شکاف کام وی مداو شد.

جراح فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ابراز داشت : عوارض ناشی از شکاف کام فرد را با دشواریهای متعددی از جمله مشکل  خوردن و آشامیدن و اختلال در تکلم و احتمال عفونت های مجاری تنفسی و گوارشی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود : هم اکنون وضع بیمار مطلوب بوده و بیمار بعد از دو روز می تواند به زندگی عادی برگشته و نتیجه نهایی بعد از دو هفته از عمل جراحی مورد انتظار است. 

مرتضوی گفت : این روش به صورت ابداعی بوده و امیدواریم بعد از حصول نتایج موفقیت آمیز برای سایر بیماران نیز به مورد اجرا گذارده شود.

خاطر نشان می شود ، تمام مراحل طراحی ساخت قالب و پرینت کام مصنوعی از جنس تیتانیم در داخل کشور و توسط متخصصین داخلی انجام یافته است.

 

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول