اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

انتخاب شهردار آینده تهران از هفته آینده/رایزنی ها آغاز می شود

منتخبین ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران مشخص شدند. از هفته فرایند انتخاب شهردار آینده تهران آغاز می شود.

انتخاب شهردار آینده تهران از هفته آینده/رایزنی ها آغاز می شود

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران به اتمام رسید و شورای ائتلاف برنده این دوره از انتخابات شدند.

در اواخر مرداد یا اوایل شهریور، مدیریت جدید در شهرداری تهران مستقر می‌شود. یکی از موضوعات مهمی که در حال حاضر مطرح است، انتخاب شهردار آینده تهران است. بدنه شهرداری تهران خواستار این است که شهرداری از جنس شهر انتخاب شود و همچنین کارشناسان می‌گویند مشکلات در پایتخت بسیار زیاد است و باید فرد کاربلدی سکان اداره شهر را برعهده بگیرد تا بتوان از این بحران عبور کرد. 

اعتقاد داریم که باید شهرداری از جنس شهر باشد/بدنه باید شهردار را قبول داشته باشد

ناصر امانی منتخب ششمین دوره انتخابات شورای شهر و معاون برنامه‌ریزی و امور شوراها در دوره قالیباف به خبرنگار فارس گفت: اولویت اول ما انتخاب شهردار است و ما اعتقاد داریم که باید شهرداری از جنس شهر باشد و همچنین بدنه وی را قبول داشته باشد و حتماً شهردار به امور شهری واقف باشد. 

استارت انتخاب شهردار از هفته آینده زده می‌شود/آغاز رایزنی ها

وی ادامه داد: استارت انتخاب شهردار از هفته آینده زده می‌شود و رایزنی‌ها آغاز می‌شود.

شهرداران قبل و پس از قالیباف نتوانستند اقدامات خوبی انجام دهند/حرکت کم‌رمق مدیران شهری در این دوره

از سوی دیگر، در دوره پنجم مدیریت شهری، 3 شهردار در تهران تغییر کرد و همین امر مدیریت شهری را با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو کرد. نادعلی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در این باره گفت: فراز و نشیب‌های زیادی در دوره پنجم مدیریت شهری داشتیم و تأکید می‌کنم که شهرداران قبل و پس از قالیباف نتوانستند اقدامات خوبی انجام دهند. 

وی ادامه داد: در دوره پنجم شاهد حرکت کم‌رمق مدیران شهری بودیم و این افراد فقط اقداماتی از نوع فانتزی و کوچک انجام دادند و خبری هم از کارهای عمرانی، اجتماعی و یا اقدامات سازنده نبود، این در حالی است که در دوازده سال قالیباف در شهرداری اقدامات بزرگی در شهر انجام شد و تهران ام‌القرای جهان اسلام است و نیاز به برنامه‌های فراتری در حوزه‌های اجتماعی، عمرانی، اقتصادی و موضوعات مختلف شهری دارد که باید به آن توجه کرد. 

باید شهرداری را انتخاب کرد که رویکرد جوانانه داشته باشد

وی در خصوص انتخاب شهردار گفت: باید شهرداری را انتخاب کرد که رویکرد جوانانه داشته و متناسب با نگاه‌های سند گام دوم باشد و این ویژگی را باید در افراد مختلف جستجو کرد، سپس تلاش کنیم بهترین فردی که این فضا را می‌شناسد و در پیشبرد اهداف و نیاز امروز تهران کارآمد است روی کار بیاید. 

یکی از مهمترین مباحث، انتخاب شهردار است. البته شاخص‌هایی برای این انتخاب درنظر گرفته شده است و براساس آن شاخص‌ها، شهردار آینده تهران انتخاب می‌شود.

شهردار بر اساس شاخص ها انتخاب می شود/ افرادی که واجد شرایط هستند را دعوت می کنیم

احمد صادقی منتخب ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران و رئیس اسبق مدیریت بحران شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: هنوز وارد مصادیق انتخاب شهردار نشده‌ایم، اما شاخص‌هایی در این زمینه وجود دارد. منتظر بودیم که ترکیب مشخص شود و سپس وارد شاخص‌ها شویم و براساس آن، شهردار را انتخاب کنیم. 

وی ادامه داد: ما باید افرادی که واجد شرایط هستند را دعوت و برنامه‌های آنها را بگیریم و طی فرایندی شهردار آینده را انتخاب کنیم. 

صادقی در پاسخ به این پرسش که شهردار آینده از جنس شهرداری است، گفت: مهم این است کسی شهردار شود که بتواند این شهر را به خوبی اداره کند و حتما باید شاخص‌ها را داشته باشد. 

به گفته صادقی، در اولین جلسه رسمی شورای ششم شهر تهران، شهردار آینده انتخاب می‌شود. ما هم تلاش می‌کنیم در این مدت براساس شاخص‌ها فرد مورد اعتمادی را انتخاب کنیم. 

نقش شوراها در اداره شهر/همه شهرها نیازمند حمل و نقل پاک و قابل دسترسی هستند 

شوراهای شهر نقش مهمی در اداره امور مردم دارند. کلان‌شهر تهران در چهار سال گذشته در توسعه حمل و نقل عمومی عقب‌ماندگی‌هایی دارد که باید آن را برطرف کند. اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای چهارم شهر تهران در این باره گفت: شوراهای شهر به عنوان یک پارلمان نقش اساسی در زندگی مردم و شهروندان دارند و همه شهرها نیازمند حمل و نقل پاک و قابل دسترسی هستند که مجلس شورای اسلامی به همراه دولت، مدیریت شهری را در این زمینه یاری کنند. 

به گفته شاکری، ساماندهی ساخت و ساز شهری مسئله بعدی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

 متأسفانه در مدیریت پنجم شهری، بسیاری از پروژه‌ها بر زمین ماند

در بحث توسعه اتوبوسرانی هم اقدامات شایسته‌ای در شهر رخ نداد. البته دولت هم در این زمینه به وظایف خود عمل نکرد. سیدجعفر تشکری هاشمی منتخب شورای ششم و معاون اسبق شهرداری تهران در این باره می‌گوید: تا پایان بهار 96 بیش از یک‌هزار دستگاه اتوبوس تندرو در 120 کیلومتر خطوط بی‌آرتی مشغول فعالیت بودند. 

وی ادامه داد: متأسفانه در مدیریت پنجم شهری، بسیاری از پروژه‌ها بر زمین ماند و حتی معلوم نشد که سرنوشت اتوبوس‌های سه‌کابین به کجا رسید.

وی تأکید کرد که ما در تهران نیازمند 9 هزار اتوبوس هستیم و اکنون با فقر شدید اتوبوس در تهران روبه‌رو هستیم.

وی در خصوص انتخاب شهردار هم گفت: این موضوع یکی از اولویت‌های جدی ماست.

چمران:به زودی مراحل انتخاب شهردار آغاز می شود

همچنین مهدی چمران منتخب ششم شورای شهر هم به خبرنگار فارس گفت: به زودی مراحل انتخاب شهردار آغاز و از منتخبین دعوت می‌کنیم تا برنامه‌های خود را ارائه کنند. 

براساس این گزارش، در چهار سال گذشته بسیاری از کارها بر زمین ماند. شهر بدهکار شد. مدیران فعلی شهری اعتقادی به انجام پروژه‌های بزرگ نداشتند. بسیاری از پروژه‌ها نیمه‌تمام ماند و از سوی دیگر، بودجه شهرداری چند برابر شده و بارها کارشناسان خواستار این شدند که شهرداری اعلام کند بودجه را با توجه به اینکه کار عمرانی جدی صورت نگرفته در کجا هزینه کرده‌اند. در دوره پنجم مدیریت شهری، 3 شهردار آمد و رفت و همین امر ضربه زیادی به شهر زد. حال منتخبین جدید شورا تصمیم دارند که از هفته آینده استارت انتخاب شهردار جدید تهران را زده و فردی توانمند را برای این شهر انتخاب کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول