اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر روسیه در واشنگتن به کار خود بازگشت

به دنبال توافق روسای جمهور آمریکا و روسیه برای بازگشت سفرا، سفیر روسیه در واشنگتن یک شنبه شب به وقت محلی وارد سفارت این کشور در آمریکا شد.

سفیر روسیه در واشنگتن به کار خود بازگشت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های روسی گزارش دادند که «آناتولی آنتونوف» سفیر مسکو که یک شنبه صبح عازم واشنگتن شده بود وارد سفارت این کشور در آمریکا شده و رسما کار خود را دوباره آغاز کرده است. 

به دنبال تنش در روابط آمریکا و روسیه، آنتونوف در اواسط ماه مارس گذشته برای مشورت به مسکو فراخوانده شده بود. جان سالیوان سفیر واشنگتن در مسکو نیز به همین بهانه در آوریل 2021 به آمریکا بازگشته بود. 

خبرگزاری تاس گزارش داد که آنتونوف با ماشین رسمی سفارت وارد محوطه سفارت شده است. 

به گزارش «اسپوتنیک»، وی در حین عزیمت در خصوص رابطه آمریکا و روسیه ابراز خوشبینی کرد و گفت: با حال و هوایی خوشبینانه بر اساس نتایج دیدار دو رئیس‌جمهور (پوتین و بایدن در نشست ژنو) راهی [آمریکا] می‌شوم. در انتظار کار سازنده با همکاران آمریکایی برای ایجاد روابط منصفانه و عملی هستم. فردا و در روزهای آینده برنامه‌ها، جلسات برنامه‌ریزی شده و کارهای زیادی وجود دارد.

خبرگزاری تاس می‌گوید که وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید حاضر نشدند درباره اینکه سفیر آمریکا چه زمانی به روسیه بازمی‌گردد به سوال خبرنگار این خبرگزاری پاسخ بدهند.

توافق بازگشت سفرای دو کشور در دیدار اخیر «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور دو کشور در ژنو سوئیس اتخاذ شد. 

روابط مسکو و واشنگتن طی چند سال گذشته بر سر مسائلی مثل ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، پرونده الکسی ناوالنی، تحریمهای یکجانبه واشنگتن، بحران اوکراین و شبه جزیره کریمه دچار تنش و تیرگی شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول