اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

خادمان حرم در میزبانی از زائران رفتار امام رضایی داشته باشند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: خادمی حرم امام رضا(ع) تنها منحصر به پوشیدن لباس خادمی و حضور در حرم مطهر نیست؛ رفتار، گفتار، منش، معاشرت و زندگی خادم باید رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد.

خادمان حرم در میزبانی از زائران رفتار امام رضایی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در دیدار تعدادی از خادمان حرم امام رضا علیه السلام با اشاره به جایگاه و مسوولیت بالای خادمی در حرم امام هشتم، اظهار داشت: در بیانات امام راحل به جایگاه خادمان اشاره شده است؛ اینکه امام راحل با آن عظمت، حسنات و اقدامات عظیم‌شان به حال خادمان دستگاه مقدس حضرت رضا (ع) غبطه می‌خورند، دلیلش آن است که ایشان نسبت به جایگاه رفیع این بارگاه معرفت دارند.

امام جمعه تبریز افزود: رهبر معظم انقلاب، آستان ملکوتی امام هشتم را قطعه‌ای از بهشت می‌خوانند و می‌فرمایند؛ نمی‌توان گفت دستگاه امام علی بن موسی الرضا (ع) امروز فرق دارد با زمانی که ایشان در حیات ظاهری بودند. دلیلش معرفت معظم‌له نسبت به جایگاه رفیع آستان قدس رضوی است.

وی با بیان اینکه بسیاری در طول عمرشان آرزو دارند یکبار به این آستان مقدس مشرف شوند، ادامه داد: نعمت خدمت در دستگاه اهل بیت (ع)، توفیق و سعادتی بزرگ و به همان میزان مسوولیت و شکرگزاری‌ آن نیز سنگین است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مردم نسبت به این آستان منور حساس هستند، گفت: رفتارها و تعاملات در حرم باید به‌گونه‌ای باشد که مردم با ورود به این بارگاه نورانی احساس کنند که اینجا متفاوت از سایر دستگاه‌های اداری است و آستان قدس از این جهت باید برای تمام دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمت به مردم الگو، سرآمد و پیشتاز باشد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: باید با میهمان امام رضا (ع) در اوج احترام و تواضع و مهربانی برخورد کنیم.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول