اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده روسیه: پیشرفت قابل توجه در مذاکرات وین را در نشست امروز بررسی کردیم

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از بررسی «پیشرفت قابل توجه» در گفت‌وگوهای وین در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام خبر داد.

نماینده روسیه: پیشرفت قابل توجه در مذاکرات وین را در نشست امروز بررسی کردیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی ضمن اعلام پایان دور ششم مذاکرات برجامی وین، از پیشرفت در این گفت‌وگوها خبر داد. 

این دیپلمات روس در توییتی در این خصوص نوشت: کمیسیون مشترک برجام به ارزیابی کلی پیشرفت قابل توجه در گفت‌وگوهای وین، از جمله در دور ششم پرداخت و تصمیم گرفته شد وقفه‌ای ایجاد شود تا شرکت‌کنندگان بتوانند با پایتخت‌های خود به منظور آمادگی برای آنچه دور پایانی مذاکرات تصور می‌شود، به مشورت بپردازند. 

به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام به منظور جمع‌بندی ششمین دور مذاکرات وین در راستای احیای برجام که عصر امروز (یکشنبه) با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا در گرندهتل شهر وین برگزار شده بود، دقایقی قبل پایان یافت.

این نشست به ریاست «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد و طی آن روسای هیأت‌ها ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های مستمر و فشرده تیم‌های کارشناسی، نتایج گفت‌وگوهای دور جاری را مورد ارزیابی مشترک قرار دادند.

«سیدعباس عراقچی» رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی در این نشست، ضمن اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در این دور‌ از مذاکرات به ویژه در مورد پیش نویس متون مذاکراتی، عنوان کرد که موضوعات مهم باقی مانده نیازمند تصمیم‌گیری‌های جدی در پایتخت‌ها خصوصا در کشورهای طرف مذاکره است.

وی‌ از طرف‌های مذاکره خواست تا با جدیت و اراده قوی جهت حفظ و احیای برجام، با واقع بینی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان همچنین ضمن تأکید بر این موضوع که بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک هستیم، ابراز امیدواری کرد که در دور آتی مذاکرات بتوان به توافق دست یافت، گرچه نمی توان آن را تضمین کرد. (جزئیات بیشتر)

گفتنی است، دور ششم مذاکرات وین به منظور احیای برجام روز شنبه ۲۲ خرداد ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد و همان روز عباس عراقچی در اظهاراتی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته‌های کلیدی خودش قطعا توافق نخواهد کرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول