اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

نشست نحوه ارزیابی از مجتمع‌های قضایی تهران برگزار شد

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه در سال گذشته ستاد محاکم توانست از همه‌ مجتمع‌های قضایی تهران بررسی عملکردی مطلوب داشته باشد، گفت: با همفکری، مشورت و رفع مشکلات احتمالی توفیقات خوبی حاصل می‌شود.

نشست نحوه ارزیابی از مجتمع‌های قضایی تهران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس، دومین جلسه توجیهی و مشورتی نحوه کار هیات‌های بررسی و ارزیابی عملکرد قضات و کارمندان مجتمع‌های قضایی تهران با حضور رئیس کل محاکم تهران، معاونین، مدیران ستادی و سرپرستان مجتمع‌های قضایی تهران برگزار شد.

یحیی جعفری، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران هدف مهم از این ارزیابی‌ها را انجام وظیفه مدیریتی و نظارتی دانست و با تاکید بر اینکه همکار قضایی متصدی شعبه، معاونین و سرپرستان مجتمع‌های قضایی باید بر زیر مجموعه و عوامل دفتری خود نظارت صد درصدی داشته باشند، گفت: ستاد محاکم نیز با توجه به وظایف نظارتی خود این وظیفه را به درستی انجام دهد و این انجام نمی‌شود، مگر با حضوردر مجتمع‌ها و بررسی عملکرد همکاران که این امر در شناخت کامل بر زیر مجموعه و تصمیم گیری‌های مدیریتی موثر است.

رئیس کل محاکم استان تهران اظهار داشت: در سال گذشته ستاد محاکم توانست از همه‌ی مجتمع‌های قضایی تهران بررسی عملکردی مطلوب داشته باشد؛ ولی با توجه به محدویت‌های کرونایی و زمان کم، بیشتر به مسائل شکلی شعب مثل نظم بایگانی‌ها و عملکرد سیتمی دفترشعب پرداخته شد و در نتیجه نقاط قوت و ضعف‌ها در چارچوب راهکار علمی و عملی به همکاران به صورت مبسوط ابلاغ شد.

وی گفت: در سال جاری با توجه به تمهیداتی که انجام شد، بنا گذاشتیم از سرپرستان مجتمع‌های قضایی به صورت تخصصی کمک بگیریم که به نظر می‌رسد این ایده خوبی باشد؛ چون با انجام این کار آن‌ها نحوه عملکرد سایر مجتمع‌ها و همکاران قضایی و اداری را می‌بینند که می‌تواند تجربه مفید و سازنده از بعد مدیریتی و نظارتی باشد و این برداشت‌ها مسلماً در مجتمع تحت سرپرستی می‌تواند، منشأ خیر و برکت فراوان باشد.

رئیس کل محاکم تهران با اشاره به شاخص‌های مهم فرایند ارزیابی به برخی از مهمترین آن‌ها از جمله دانش و مهارت قضایی، قدرت استنباط، رعایت اصول و تشریفات دادرسی، مدیریت پرونده و آمارعملکرد قضایی با لحاظ اهمیت پرونده‌های ارجاعی گفت: انتظار داریم همه همکاران قضایی خود را با این معیار‌های نظارتی تطبیق دهند تا در بهبود عملکرد کاری مفید و موثر باشد.

جعفری یکی دیگر از اهداف مهم این نوع ارزیابی‌ها را تقویت همکاران، آموزش و اصلاح امور جاری و رفع نقص‌ها و کاستی‌ها خواند و افزود: با همفکری، مشورت و رفع مشکلات احتمالی توفیقات خوبی حاصل می‌شود.

وی در پایان ضمن قدردانی از عملکرد قابل قبول همه سرپرستان، معاونین، مدیران و همکاران قضایی و اداری ابراز امیدواری کرد: محاکم تهران بتواند، بدون هرگونه حاشیه و خدشه‌ای به نحو صحیح و در قالب آیین دادرسی با آراء قضائی مستدل و مستند به صورت کمی و کیفی پاسخگوی همه مردم و مسئولین باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول