اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

درخواست از رئیس جمهور منتخب برای اصلاح روندها و بستن گلوگاه‌های فساد

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی طی نامه ای از دولت آینده خواستند تا برای اصلاح روندها و بستن گلوگاه‌های فساد تلاش کند.

درخواست از رئیس جمهور منتخب برای  اصلاح روندها و بستن گلوگاه‌های فساد

به گزارش خبرنگار گروه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی طی نامه ای از دولت آینده خواستند تا برای  اصلاح روندها و بستن گلوگاه‌های فساد تلاش کند.

در ابتدای این نامه خطاب به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی آمده است: در انتخابات ۲۸ خرداد، ملت ایران علیرغم تمام کاستی‌ها و فشارها پای صندوق‌های رأی آمدند و سکان هدایت قوه مجریه را به جنابعالی سپردند. شما از این پس، رئیس‌جمهور همه ملت ایران هستید و انتظار می‌رود از همان روز شروع مسئولیت در جهت حل مشکلات مردم اقدام کنید؛ چرا که دولت سیزدهم وارث دولتی فرتوت و ناکارآمد است. 

در بخش دیگری تاکید شده است: «عدالت» دال مرکزی گفتمان شما در شعارهای انتخاباتی بود. آرمانی اصیل که در هشت سال گذشته صرفاً در نظر آقای روحانی محقق شده اما طبق آمارهای رسمی در سال ۹۸ ضریب جینی، به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در سنجش عدالت اقتصادی از مرز ۴۰ واحد عبور کرده است. یارانه‌ پنهان، اختلاف طبقاتی، بهره بیشتر کلان‌شهرها نسبت به روستاها و ویژه‌خواری از جمله مسائلی است که روند اصلاحی آن در دولت سیزدهم باید احساس شود. مبرهن است که اگر مردم، شیرینی عدالت را بچشند دوشادوش نظام اسلامی، توطئه‌های صهیونیسم جهانی را خنثی می‌سازند. یکی از پیش ‌شرط‌های مهم تحقق عدالت اجتماعی، «مبارزه ساختاری با فساد» است. حضرتعالی به خوبی می‌دانید که منظور از مبارزه با فساد، مبارزه با مفسد نیست؛ بلکه، منظور اصلاح روندها و بستن گلوگاه‌های فساد است. ساختار اداری کشور باید امکان فساد را به حداقل برساند، به گونه‌ای که افراد یا نهادها نتوانند مرتکب فساد شوند. وعده شما مبنی بر اینکه بنا دارید اقتصاد کشور را پشت ویترین بگذارید، به شرط تحقق، می‌تواند از حجم فسادها بکاهد.

در بخش دیگری از این نامه امده است: خلف وعده‌های دولت لیبرال‌ها موجب شده است که مردم به وعده‌های انتخاباتی با عینک بدبینی نگاه کنند؛ چون از نزدیک دیدند که نه تنها مشکلات‌شان در صد روز حل نشد، بلکه با ده‌ها مشکل جدید هم دست به گریبان شدند. از مهم‌ترین وعده‌های جنابعالی می‌توان به  اصلاح نظام بانکی، استقلال در تولید کالاهای اساسی، نظارت بر زنجیره تولید تا مصرف، اتمام موضوع معوقات بانکی، افزایش دو برابری صادرات غیر نفتی، کاهش بیکاری جوانان به 10 درصد و هدایت نقدینگی به سمت تولید اشاره کرد. وعده ایجاد یک میلیون شغل و ساخت یک میلیون مسکن در سال انتظارات را از دولت سیزدهم بالا برده است. پیشنهاد می‌کنیم سامانه‌ای ایجاد شود که به صورت کمی و برخط، روند تحقق وعده‌های شما در آنجا به اطلاع مردم برسد. 

در بخش دیگری تاکید شده است: بنا به فرموده امام خمینی(ره)، دانشگاه مبدأ همه تحولات است و توقع می‌رود دولت آینده، اهتمام ویژه‌ای به حضور در محافل دانشگاهی و ارتباط با متخصصین داشته باشد. اگر سعادت ملت هدف شما است، نباید نگاه دولت به دانشگاهیان مشابه نگاه آقای روحانی، ابزاری و صرفاً برای ساخت مستندهای انتخاباتی باشد. انتظار ما از رئیس‌جمهور، معاونین، وزرا، استانداران و سایر مسئولین دولت سیزدهم این است که در تمام چهار سال آینده، متعهد به حضور منظم و مستمر در جمع دانشجویان باشند. تشکل‌های دانشجویی به ویژه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) متعهد می‌شوند که از اقدامات کارشناسی و درست دولت حمایت نمایند، برای تحقق آن‌ها به دولت کمک کنند، انتقاد سازنده خود را از اقدامات غیرکارشناسی و اشتباه دولت اعلام نمایند، اعتراض‌شان به روندهای کُند و ترک فعل‌ها را به گوش شما برسانند و پابه‌پای دولت در مسیر آبادانی و پیشرفت ایران تلاش نمایند. کمااینکه این روند در زمان دولت تدبیر و امید نیز وجود داشته است.  

در پایان، دوام توفیقات شما را از خداوند منان مسئلت می‌داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول