اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رتبه دانشگاه تبریز در نظام‌ بندی شانگ‌های ۲۰۲۱

دانشگاه تبریز در نظام‌رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۱ در حوزه‌های موضوعی مختلف؛ همچنان در جمع برترین دانشگاه‌های دنیا است.

رتبه دانشگاه تبریز در نظام‌ بندی شانگ‌های ۲۰۲۱

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در نظام رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۲۱ میلادی، 34 دانشگاه از ایران در رتبه‌بندی موضوعی حضور دارد که یکی از این دانشگاه‌های تأثیرگذار دانشگاه تبریز است.

رتبه‌بندی موضوعی شانگهای، در حوزه مهندسی دانشگاه تبریز در رشته مهندسی علم و فناوری ابزارآلات، رتبه (۱۰۱-۱۵۰)، در رشته مهندسی مکانیک، رتبه (۲۰۱-۳۰۰) و در رشته مهندسی برق و الکترونیک، رتبه ۴۰۱-۵۰۰  را کسب کرده است.

نظام رتبه‌بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می­‌شود. این رتبه‌بندی در قالب یک پروژه بزرگ در کشور چین برای اولین بار در ژوئن سال 2003 میلادی توسط دانشگاه شانگهای منتشر شد و به صورت سالانه روزآمد می‌شود.

این رتبه‌بندی برای پنجمین سال رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرده است. رتبه‌بندی موضوعی شانگ‌های در سال ۲۰۲۱ در 54 رشته در قالب 5 حوزه کلی شامل حوزه مهندسی (22 رشته)، حوزه علوم پایه (8 رشته)، حوزه علوم زیستی (4 رشته)، حوزه علوم پزشکی (6 رشته) و حوزه علوم اجتماعی (14 رشته) صورت گرفته است. اسامی بیش از ۱۸۰۰ دانشگاه از بین ۴۰۰۰ دانشگاه مورد بررسی از۹۳ کشور جهان در فهرست نهایی این رتبه‌بندی قرار گرفتند.

لازم به ذکر است؛ تنها دانشگاه‌هایی می‌توانند در این حوزه‌ها مورد ارزیابی قرار گیرند که از حداقل تعداد تولیدات علمی در بازه زمانی ۲۰۱۹-۲۰۱۵ در پایگاه وب آو ساینس برخودار بوده‌اند.

همین گزارش حاکی است؛ دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از 20 دانشکده، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از 20 هزار  نفر دانشجو و نیز به جهت همجواری با دانشگاه‌های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال‌غرب کشور، عهده‌دار بخش بزرگی از مسوولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه‌های بین‌المللی است.

 

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول